مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

نحوه کارکرد فن کوئل ها و تقسیم بندی آنها

نحوه کارکرد فن کوئل ها و تقسیم بندی آنها

آوریل 29, 2019

  اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

نگاهی به فن کوئل ها از دید نوع سرمایش و گرمایش

سیستم کارکردی فن کوئل ها همانگونه که از شرایط نامگذاری گویاست از یک فن و یک کویل تشکیل شده است. به گونه ای که جنس کویل ها از مس و توسط فین (پره) های آلومینیومی به منظور افزایش سطح انتقال حرارت احاطه شده اند. فن کوئل ها به منظور ایجاد درجه حرارت آسایش در هر فضا که بتوان به صورت مجزا توسط ترموستات تغییرش داد، کاربرد دارند.
فن کوئل ها از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که می توان به فن، موتور، عایق بندی، کویل های سرمایش و گرمایش، فیلتر هوا، شیرهواگیری و شیرفلکه ورودی نام برد.
نحوه کارکرد فن کوئل ها عموما به دو صورت انجام می پذیرد. در حالت اول هوای تازه (Fresh Air) از هوارسان های مرکزی (Air Handling Unit) به وسیله کانالهای تعبیه شده در مسیر باعث ورود هوای تازه و تهویه مناسب فضا می گردد. در واقع به منظور کنترل بار برودتی سرمایشی و گرمایشی و یا خاموش کردن آن از ترموستات ها استفاده می گردد. در حالت دیگر وظیفه فن کوئل فقط تامین هوای تازه در فضا می باشد که این عمل با به کارگیری فن فن کوئل و دهش هوای تازه به محیط انجام می گیرد. در این روش هزینه های مربوط به سیستم تهویه مطبوع کاهش می یابد.
در تقسیم بندی فن کوئل ها در دسته بندی از لحاظ محل نصب، توکار یا روکار بودن و همچنین از نظر گرمایش و سرمایش مورد توجه قرار می گیرد. از لحاظ توکار یا روکار بودن و محل نصب به دسته های فن کوئل زمینی، فن کوئل سقفی و فن کوئل کانالی تقسیم بندی می گردند. از لحاظ نحوه سرمایش و گرمایش به دو نوع دو لوله و چهار لوله تقسیم بندی می گردند. که در این بخش توضیحاتی کاربردی و قابل توجهی در این مورد داده خواهد شد.
در فن کوئل های دو لوله، یک لوله به منظور لوله رفت به سیستم تهویه مطبوع و دیگری لوله برگشت از فن کوئل می باشد در صورتی که در فن کوئل های چهار لوله ای، دو لوله رفت و دو لوله برگشت به منظور افزایش کارایی و راندمان استفاده می گردد.
از تفاوت های بارز فن کوئل های چهار لوله و دو لوله این می باشد که فن کوئل های چهار لوله در یک زمان به صورت همزمان می توانند آب سرد و گرم را وارد کویل های خود کنند. در حالتیکه فن کوئل های دولوله فقط قادر به ورود آب سرد یا گرم می باشند. استفاده از هر کدام از فن کوئل ها بستگی به شرایط پروژه و نوع کاربری آن دارد.
شرکت واته با تیم مجرب از مهندسین، قادر به طراحی و ارائه خدمات مناسب در زمینه تهویه مطبوع به شما می باشد.

اطلاع از لیست قیمت===> لیست قیمت فن کویل

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
نویسنده: