مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

هواساز صنعتی و دسته بندی آن

هواساز صنعتی و دسته بندی آن

مارس 12, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

دستگاه های هواساز صنعتی

نوعی دیگر از هواساز ها، دستگاه هواساز صنعتی می باشد. از این نوع هواساز در بخش های صنعتی استفاده می شود. همچنین در محیط هایی مانند هتل ها، بیمارستان ها و سالن های ورزشی بزرگ نیز از هواساز صنعتی استفاده می شود. ساختمان این هواساز را ، کویل های گرمایشی و سرمایشی و دستگاه رطوبت زن و رطوبت گیر و سیستم های فیلتراسیون تشکیل می دهند.

هدف اصلی دستگاه هواساز صنعتی این است که هوایی با دما و رطوبت مناسب و پاک از هر گونه ذرات آلاینده ایجاد کند. طراحی و ساخت دستگاه های هواساز صنعتی، در انواع مختلفی و با توجه به کارایی آنها صورت می گیرد.

دسته بندی هواساز های صنعتی

هواساز های صنعتی با توجه به کاربرد و اجزای سازنده آن دسته بندی می شوند.

دسته بندی بر اساس نوع هوادهی

هواسازهای فول فرش: در برخی از محیط ها مانند بیمارستان ها و یا آزمایشگاه ها که نیاز به هوای تازه وجود دارد، استفاده از هواساز فول فرش توصیه می شود.

هواسازهای با جریان برگشتی : اگر در محیطی نیاز است که در مصرف انرژی صرفه جویی شود، هواساز های با جریان برگشتی انتخاب مناسبی می باشند.

دسته بندی بر اساس میزان هوادهی

هواسازهای با جریان هوای ثابت : از این نوع در محیط های صنعتی که نیازمند هوایی با حجم ثابت هستند، استفاده می شود.

هواسازهای با جریان هوای متغیر : در این نوع از هواساز، دمای هوا ثابت است و حجم هوایی که دمیده شده را می توان توسط شیرهای کنترلی کم و زیاد کرد.  

دسته بندی بر اساس ناحیۀ هوادهی

هواسازهای چند ناحیه ای : در محیط هایی که بخواهیم هوای چند نقطه را تامین کنیم بهتر است از هواساز چند ناحیه ای یا همان مولتی زون بهره بگیریم. این هواساز با کانال کشی جداگانه، قادر به تامین هوای چند نقطه مختلف می باشد.  

هواسازهای تک ناحیه ای : با استفاده از هواساز تک ناحیه ای، نمی توان هوای ورودی به چند نقطه را جداگانه تنظیم کرد و هوا و دما و رطوبت همه نقاط شبیه به هم خواهد بود.

نویسنده: