مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

چگونه عدم کارایی فن کوئل را تشخیص دهیم؟

چگونه عدم کارایی فن کوئل را تشخیص دهیم؟

می 1, 2019

اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

جهت ارتباط با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید.

همواره در ابتدای امر در زمینه تعمیر و نگهداری فن کوئل بهتر است هر چند سطحی نگاهی بر شرایط عمومی محصول داشته باشید تا بتوانید با دیدی دقیق تر و مهندسی به شرایط بنگرید. تیم تعمیر و نگهداری واته با کادری مجرب و تکنسین های ماهر سعی بر این دارد تا تجربیات خود را در نگهداری از ساختمان های اداری، تجاری، مسکونی و بهداشتی را در اختیار شما قرار دهد.
ابتدایی ترین موردی که ممکن است در مورد فن کوئل با آن درگیر باشیم همان عدم هوادهی مناسب در فصل های مختلف سال است. ما در این بخش به صورت تفضیلی توضیحاتی در این مورد به صورت جداگانه خواهیم داد. دلایل مهمی که ممکن است باعث این اتفاق گردد به شرح ذیل ذکر شده است.
• رسوب گیری در مسیر لوله کشی به دلیل سنگین بودن آب
• وجود هوا در فن کوئل
• ایجاد خرابی یا ترکیدگی بر اثر پوسیدگی در مسیر لوله کشی
• عدم کارایی مناسب فن به منظور پرتاب باد
• خرابی در سیستم اصلی گرمایشی (بویلر،پکیج)
در ابتدا بهتر است به موتورخانه رفته و کارکرد بویلر یا پکیج را مورد بررسی قرار دهیم تا از شرایط مناسب آنها اطمینان را داشته باشیم. سپس باید شیرهای ورودی و خروجی به واحد های آپارتمان را چک کنیم تا از باز بودن آنها مطمئن شویم.
توجه داشته باشید که مسیر برگشتی آب گرم را هم باید چک کنیم تا ببین آیا آب در گردش است یا خیر. در صورت وجود مشکل در این مراحل بهتر است با تعمیر نگهدار تماس گرفته تا مشکل را برطرف کند.
بعد از گذشت از این بازرسی ها باید حدس زد که مشکل از دستگاه فن کوئل می باشد. چک کردن فن دستگاه و همچنین گرم بودن لوله های رفت و برگشت فن کوئل از اولویت های بازرسی در این مرحله است. عموما مشکل از گرفتگی یا پوسیدگی لوله های رفت و برگشت فن کوئل می باشد و مواردی معدودی از فن می باشد. برای رفع سرد بودن لوله های رفت، ابتدا عمل هواگیری را انجام می دهیم. اگر لوله رفت گرم شد و بعد از مدتی دوباره سرد شد باید سراغ لوله های برگشت فن کوئل برویم.توجه کنید که در بازرسی لوله های برگشت فن کوئل شیر اصلی آبگرم بسته باشد تا آب کثیف در لوله ها وارد خانه یا اداره نگردند. برای تشخیص گرفتگی لوله برگشت باید به آب خروجی از شیلنگ توجه کنید. اگر خروج آب به صورت باریکه ای آب باشد نشان دهنده ی رسوب بالا در مسیر لوله کشی است که باید با اسیدشویی ، رسوبات را برطرف کرد.
مطالبی که در مورد بازرسی اولیه فن کوئل عرض گردید به صورت مختصر و علمی می باشد. که برای افرادی که در منزل خود حضور دارند و بدون علم فنی با این مشکلات برخورد می کنند، قادر به شناسایی اولیه خواهند بود.

اطلاع از لیست قیمت===> لیست قیمت فن کویل

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
نویسنده: