مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

کارکرد ایرواشر در حالت سرمایشی و گرمایشی

کارکرد ایرواشر در حالت سرمایشی و گرمایشی

فوریه 26, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

نحوه عملکرد ایرواشر در سرمایش و گرمایش

ایرواشر دستگاهی می باشد که هم قابلیت سرمایشی و هم قابلیت گرمایشی دارد. این دستگاه همچنین توانایی این را دارد که هوارا توسط فیلتر های مخصوص از آلودگی هایی مانند دود، بوی بد و غیره فیلتر کند و هوای پاک را فراهم کند.

عملکرد ایرواشر در حالت سرمایشی

برای اینکه ایرواشر در فصل تابستان بهتر کار کند، و به دلیل اینکه رطوبت کمتری ایجاد شود، باید هوای تازه ی بیشتری وارد دستگاه شود. دریچه های ورودی هوا، به دلیل اینکه فن در آن قدرت بالایی دارد و علاوه بر آن برای بازدهی بیشتر،  می بایست استاندارد باشند. سیستم سرمایش ایرواشر همانند کولر آبی و به صورت تبخیری می‌باشد و میزان رطوبت را در کنار سرمایش افزایش می دهد. به همین سبب، این دستگاه در مناطق مرطوب کارایی نداشته و مناسب نمی باشد. 

در سیستم سرمایشی ایرواشر، از کویل و آب سرد استفاده ای نمی شود. در این دستگاه، یک پمپ آب به کار رفته است که عمل پمپاژ کردن آب را برعهده دارد و روی جریان هوا فشار بالایی آورده و در نتیجه حرارت هوا را سلب کرده و آن را به ذرات پودری شکل تبدیل می کند و به عبارتی آن را تبخیر می کند. با تبخیر شدن آب، رطوبت محیط افزایش می یابد.

عملکرد ایرواشر در حالت گرمایشی

در فصل زمستان، برای اینکه از دستگاه ایرواشر بهره وری بیشتری شود، تنها یک سمت ورودی هوا را باز می گذارند و بقیه ی ورودی ها را می بندند. در سیستم گرمایشی ایرواشر، از دستگاه های هواساز همانند پکیج و یا بویلر موتورخانه ای استفاده می شود. کارایی این دستگاه ها این است که بعد از اینکه آب را گرم کرد، آن را به لوله ها و یا کویل ایرواشر پمپاژ می کند. سپس، فن موجود در دستگاه می چرخد و هوای گرم را به داخل ساختمان ارسال می کند.

عملکرد دستگاه ایرواشر در حالت گرمایشی، بسیار خوب است و دارای قدرت بسیار زیادی می باشد.

نویسنده: