مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

کندانسور سرد خانه ای

کندانسور سرد خانه ای

فوریه 9, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

کندانسور سردخانه  ای

کندانسور سردخانه، قطعه ای از مجموعه کامل چیلر سردخانه ای است و بین کمپرسور و شیر انبساط چیلر قرار گرفته است. وظیفه آن تغییر حالت مبرد گازی به مبرد مایع است. در واقع کندانسور سردخانه ، مبدل حرارتی می باشد  که با خنک کردن مبرد توسط آب یا هوا باعث تغییر فاز مبرد از حالت گاز به مایع می شود تا سیکل تبرید تراکمی ادامه یابد. مجموعه کامل چیلر سردخانه از قطعات اصلی زیر تشکیل می شود

قطعات اصلی و تشکیل هنده چیلر سردخانه:

۱ . کمپرسور پیستونی، اسکرو و … مارک بیتزر ، دانفوس و کوپلند

۲ . کندانسور

۳ . شیر انبساط

۴ . اواپراتورهای درون سردخانه

۵ . ماده مبرد

۶ . قطع کننده های جریان مدار فشار بالا و پایین ، سایت گلاس ، خشک کن ، نشان دهنده رطوبت و …

نکته این است که به کل یونیت بیرون از سردخانه ، چیلر گفته می شود و کندانسور تنها بخشی از چیلر است که دارای کویل و فن می باشد.

انواع مختلف کندانسور سردخانه

کندانسور به همراه سایر قطعات به جز اواپراتور سردخانه ای که در داخل سردخانه نصب شده و محیط داخل سردخانه را سرد می کند و با لوله کشی به چیلر متصل می شود بر روی یک شاسی به عنوان چیلر در بیرون از سردخانه قرار می گیرد و در انواع کندانسور هوایی (هوا خنک) و کندانسور آبی (آب خنک) ساخته می شود. اگر کندانسور فن داشته باشد به آن هوا خنک  گفته می شودو اگر از نوع شل اند تیوب (پوسته و لوله) باشد به آن آب خنک گفته می شود که معمولا در چیلرهای سردخانه ای از کندانسور هوا خنک استفاده می شود.

کندانسور سردخانه ای هوا خنک در سه مدل ، عمودی ، افقی و V شکل ساخته می شود. نوع آب خنک آن معمولا از نوع پوسته و لوله شل اند تیوب است که باید به برج خنک کننده متصل شود ولی انواع هوا خنک آن به برج خنک کننده نیازی ندارند. نکته حائز اهمیت این است که کندانسور سردخانه با اواپراتورهای داخل سردخانه متفاوت بوده و منظور از اواپراتور، یونیت های داخلی سردخانه است.

کندانسورهای سردخانه ای هوا خنک در ظرفیت های کم به صورت عمودی و در ظرفیت های بالا به صورت V شکل یا افقی ساخته می شوند.

از ویژگی های کندانسورهای سردخانه ای شرکت واته

۱ . واته در محصولات خود از موتورفن های axial مارک های معتبر جهانی EBM و زیلابگ که از نظر مصرف برق بهینه و از نظر کارکرد، کم صدا هستند استفاده می کند.

۲ . کویل ها از جنس لوله ی مسی با فین های آلومینیومی به شکل موج دار سینوسی (که توسط دستگاه فین پلیت در محل کارخانه تولید شده.) به طور استاندارد ساخته می شوند.

۳ . کندانسورهای پوسته و لوله ای ما معمولا با لوله های مسی با قطر ۵/۸ اینچ و به همراه فین ستاره های آلومینیومی ساخته می شوند.

۴ . ستون بندی دستگاه از مقاطع ورق گالوانیزه با پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک و با ضخامت مناسب ساخته می شود.

۵ . استفاده از قطعات برقی شامل کنتاکتور ، بی متال ، کلید حرارتی ، کلیدهای مینیاتوری ، رله و … مارک هیوندای کره جنوبی

۶ . عایق بندی سیکل با عایق های حرارتی Aero flex

۷ . استفاده از کمپرسورهای بیتزر ، کوپلند و دانفوس در مدار چیلر به همراه شیر انبساط مارک GMC ایتالیا و قطع کننده ها و کنترل کننده های مدار مارک Danfoss

نویسنده: