مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

ایر کولر (کولر هوایی) صنعتی

ایر کولر (کولر هوایی) صنعتی

مارس 13, 2023

برای مشاوره رایگان، برآورد قیمت و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

ایرکولر چیست؟

ایر کولر های صنعتی یا مبدل های هوا از دستگاه های مهمی هستند که در نیروگاه ها و پالایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد، که استفاده اصلی آنهادر کاهش دمای سیالات اسیدی می باشد. ایر کولر نوعی مبدل حرارتی است که گرمای اضافی را از سیالات به هوای اطراف منتقل می کند. این باعث می شود که استاندارد دمای سیالات پایین بیاید و در صنعت موارد استفاده زیادی دارد. در ادامه تلاش داریم تا شما را کمی بیشتر با ایر کولر ها آشنا کنیم.

دستگاه های خنک کننده صنعتی

در واقع  این دستگاه وسیله ای برای کاهش دمای سیالاتی مانند آب‌های اسیدی و مواد شیمیایی موجود در نیروگاه‌های پتروشیمی است. برای کاهش دمای توربین‌های بخار یا دمای آب گرم شده توسط فرایند مکانیکی کارخانه از ایر کولر صنعتی استفاده می‌کنند.نحوه کار دستگاه به این صورت است که  با کمک هوای تازه و سیستم مکش القایی خود هوا را به درون هدایت کرده و باعث کاهش چشمگیر دمای سیال درونی کویل می‌شود.

نحوه عملکرد ایر کولر

نحوه کار کولر های هوایی به این شکل است که از هوای اطراف به عنوان عامل خنک کننده استفاده میکند. حذف گرما در سیالات نیز به کمک فن بنحو عمودی و از لوله های جریان صورت می گیرد. از مهم ترین قسمت های کولر های هوایی که در نحوه کار این دستگاه تاثیر بسیار زیادی دارد، پرده های خارجی هستند که برای کمک به بهبود ویژگی های تبادل گرمایشی در ایر کولر های مورد استفاده قرار می گیرند. 

طراحی ایرکولر

اصلی ترین عامل برای تولید و ساخت استاندارد ایرکولر، طراحی فین‌ها است. عملکرد عوامل متعددی مانند مقدار تبادل گرما، افت فشار و راندمان سیستم تحت تأثیر  فین کولر قرار دارد. شرکت‌های تولیدکننده و سازنده این دستگاه، در زمان طراحی باید به عواملی متعددی مانند ضخامت و ارتفاع فین، آرایش هندسی و مقاومت حرارتی فین‌ها توجه ویژه ای داشته باشند، زیرا عملکرد تجهیز سیستم کاملاً بستگی به آیتم‌های ذکر شده در این بخش دارد.

طراحی این محصول نیاز به محاسبات دقیقی دارد و کاری تخصصی محسوب میشود. برای طراحی یک ایرکولر جدید با ویژگی های  جدید وقت زیادی از چندین نفرمتخصص گرفته شود.

برای این کار باید ابتدا ابعاد و تعداد محصولات مشخص شود و در ادامه به طراحی بدنه پرداخته شود.

در ادامه باید نسخه طراحی شده را وارد صنعت و کارخانه کرد و آن را تولید کرد.

شرکت‌های سازنده دستگاه

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید و طراحی استاندارد خنک کننده های هوا در ایران فعالیت می‌کنند. تخصص این مجموعه‌های صنعتی اغلب ساخت انواع سیستم‌های خنک‌کننده صنعتی و تهویه سرمایشی و گرمایشی است. معمولاً کولرهای هوایی با ارائه ضمانت و گارانتی توسط شرکت سازنده تحویل مشتریان می‌شوند. همچنین اغلب این محصولات و دستگاه‌ها باید حداقل 12 ماه گارانتی نیز داشته باشند.

قیمت ایر کولر

یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید خنک‌کننده‌های صنعتی هوا، توجه به قیمت آن است. قیمت این دستگاه‌ها با توجه به عوامل و پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود و قیمت ثابتی در بازار ندارد. از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده  قیمت این دستگاه می‌توان به شرکت سازنده، کیفیت متریال ساخت و تولید و قابلیت‌های متنوع دستگاه اشاره کرد.

 فروش ایرکولر

برای خرید  و انتخاب ایر کولرمناسب  باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات خرید اصولی توجه به بودجه است. در نتیجه برای خرید ابتدا بودجه خود را مشخص کرده، سپس با توجه به آن بهترین و مناسب‌ترین مدل را انتخاب نمایید. خنک‌کننده‌های هوا، دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی هستند. برای انتخاب و خرید این دستگاه باید به عواملی مانند طراحی استاندارد و قدرت دستگاه نیز توجه ویژه داشته باشید.

انواع آرایش مبدل های خنک کننده هوایی

ایر کولر ها معمولا دو نوع آرایش مختلف برای خنک کردن سیالات مورد نظر دارند.

 Forced Draft  که در آن لوله ها در قسمت دمنده فن قرار می گیرند و فن زیر مجموعه لوله ها قرار می گیرند.

Induced Draft ،که لوله ها در قسمت مکنده فن هستند و فن بالای مجموعه لوله ها قرار می گیرد.

اجزای اصلی ایر کولر ها

  1. فین تیوب
  2. تیوب شیت
  3. موتور دستگاه
  4. فن
  5. تابلو برق
  6. استراکچر

خرید ایر کولر

اگر کارخانه، پالایشگاه یا نیروگاه دارید و برای خنک کاری سیالات اسیدی و غیر اسیدی به یک ایر کولر نیاز دارید می توانید به راحتی خرید ایر کولر را با بهترین کیفیت و قیمت از شرکت واته انجام دهید.

ایر کولر صنعتی

ایر کولر صنعتی یا مبدل هوا خنک به منظور کاهش دمای سیالات اسیدی در بسیاری از پالایشگاه‌های شیمیایی پتروشیمی به کار می‌رود. این وسیله در واقع نوعی مبدل حرارتی برای انتقال گرمای اضافی سیال به هوا و کاهش دمای محیط به میزان استاندارد است. اصلی‌ترین ویژگی ایر کولر صنعتی باکیفیت، طراحی فین‌ها به صورت استاندارد است. پس از آن ویژگی‌هایی مانند ضخامت و ارتفاع فین، آرایش هندسی و اثر مقاومت حرارتی بر تعداد فین‌ها از عوامل موثر بر عملکرد موثر و مناسب این دستگاه می‌باشد. به علاوه لازم است محاسبه طول، عرض و تعداد ردیف لوله به صورت دقیق و مطابق با کاربرد ایر کولر انجام شود.

نویسنده: