مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

طراحی، ساخت و فروش فن کویل

طراحی، ساخت و فروش فن کویل

ژانویه 12, 2021

طراحی و ساخت فن کویل بر اساس انواع مختلف ارزیابی می شود. فن کویل ها از نظر توکار و روکار مهمترین دسته بندی را به خود اختصاص داده اند.

اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

 فن کویل های روکار و توکار

ساخت فن کویل های سقفی توکار روال خاص خود را دارد. به طور کلی به این فن کویل ها داکت یا کانالی نیز گفته می شود. کانال های تامین و توزیع هوا توسط این فن کویل ها به صورت توکار است و در داخل قسمتی از سقف قرار گرفته است. قسمت ورودی برای هر اتاق جاسازی مختلفی دارد. ساخت فن کویل روکار نیز به صورت دیواری و زمینی فراهم شده است.

فن کویل های سقفی توکار به نسبت سایر گزینه ها یک سری مزیت دارند. مثلا در مدل های سقفی نیاز به سقف کاذب برای مخفی کردن اجزا و کانال ها است.اما برای ساخت و اجرای فن کویل سقفی توکار نیاز به سقف کاذب نبوده و یک سری اجزا و کانال ها در بخشی از سقف اجرا می شود و به صورت جاساز تعبیه می شوند. قسمت های بدون استفاده ساختمان موارد خوبی برای اجرای این فن کویل ها هستند.
این مدل از فن کویل ها دارای ترموستات های کنترلی نصب شده هستند که برای هر اتاق یا هر قسمت از ساختمان سبب روشن یا خاموش شدن فن ها می شود. مقدار دمای حرارتی و برودتی در این زمینه تنظیم می شود.

فن کویل های مخصوص تامین هوای تازه

دو سبک ساخت فن کویل برای تامین هوای تازه وجود دارد. سبک اول به این صورت است که اگر فن کویل به صورت گرمایش یا سرمایش استفاده شود، می بایست هوای تازه توسط سیستم هواساز مرکزی تامین شود.

در این حالت از یک کانال استفاده می شود که به واسطه آن هواساز می تواند هوای تازه را پس از عملیات فیلتراسیون بر اساس رطوبت مورد نظر وارد ساختمان نماید و رویکرد توزیع هوا صورت می گیرد. در ساختمان هایی که از سیستم فن کویل استفاده می شود هواسازها هوای تازه را فقط وارد راهرو و همینطور راه پله می کند و اکسیژن مورد نیاز در ساختمان ها را تامین می کند.

هواساز ها:

هواسازها معمولاً با ابعاد نسبتاً بزرگ طراحی شده است. و وظیفه آنها ورود و خروج هوا و همینطور سرد یا گرم کردن آن است. فیلتراسیون نیز وظیفه این مورد است و سبب می شود که تنظیم رطوبت هوا صورت بگیرد.

هواسازها مانند فن کویل ها دارای کویل آب سرد و کویل آب گرم هستند. تامین آب سرد و گرم از طریق چیلرها یا مینی چیلرها صورت می گیرد و البته که بویلر موتورخانه نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.
در صورتی که ساخت فن کویل به صورتی باشد که علاوه بر سرمایش و گرمایش بتواند هوای مورد نیاز را تامین نماید، دیگر به هواساز مرکزی و تجهیزات نیازی نیست و هوای تازه به واسطه دریچه پشت فن کویل ها و از طریق فن ها داخل محیط می شود.
اینطور که مشخص است در چنین حالتی کانال های توزیع کننده هوا می توانند دسترسی به هوای آزاد بیرون از ساختمان داشته باشد تا هوای تازه به درستی وارد ساختمان باشد و از سمت دیگر نیز شرایط به صورتی است که به اتاق ها و سالن ها نیز متصل هستند. این روش مزیت خوبی که دارد به این صورت است که دستگاه هواساز مرکزی را حذف کرده است. در صورتی که نیاز به تنظیم دقیق رطوبت باشد بهتر است که یک هواساز در ساختمان استفاده شود.

 سبک های دو لوله و چهار لوله

ساخت فن کویل های دو لوله به این صورت است که یک لوله نقش ورود جریان آب سرد یا گرم را ایفا کرده و لوله دیگر برای بخش خروجی استفاده می شود. اگر ساخت فن کویل چهار لوله صورت بگیرد یک لوله برای ورود آب سرد استفاده می شود و لوله دیگری وجود دارد که برای آب گرم است و لوله دیگر مربوط به خروج آنها خواهد بود.

مزیت ساخت فن کویل چهار لوله این است که اگر در ساختمانی نیاز به اجرای فن کویل های زیادی باشد می توانید تعدادی از واحدها به سرمایش و تعدادی به گرمایش اختصاص داده شود و می تواند همزمان تامین خوبی داشته باشد چنین مدیریتی از سوی فن کویل دو لوله کمتر دیده می شود.

در همه دستگاه ها همزمان آب سرد و گرم استفاده می شود اما قیمت ساخت فن کویل نسبت سایر مدل های چهار لوله کمتر است.

 شکل ظاهری متفاوت


فن کویل ها از نظر شکل ظاهر نیز دسته بندی های مختلفی دارند. برخی از مدل ها زمینی هستند. ساخت فن کویل زمینی به دو صورت بالا زن و پایین زن است و اغلب شامل ظرفیت هوادهی بین 200 الی 1000 cfm است.

فن کویل دیواری گزینه دیگری است که به صورت روبرو زن بوده که شامل ظرفیت هوادهی بین 200 الی 800 cfm است.
ساخت فن کویل کاستی به صورت زیر سقف است که برای سقف های کاذب گزینه خوبی است و فقط شامل دریچه هوای خروجی است و در مدل های یک، دو و چهار طرفه اجرا می شود و ظرفیت هوادهی برای آن بین 200 الی 1200 cfm است. این مدل از فن کویل ها برای ساختمان هایی که شامل سقف کاذب هستند بهترین گزینه است. این مدل از فن کویل ها شامل دریچه هایی است که در معرض دید است.
داکت فن کویل یا فن کویل های کانالی مدل دیگری است که به صورت سقفی توکار اجار می شود و معمولاً شامل ظرفیت هوایی بین 600 الی 2200 cfm است. این مدل ها به صورت توکار و روکار سقفی و روکار ایستاده اجرا می شود. این مدل از فن کویل ها نسبت به روکار کم صداتر بوده و از نظر کاربرد گزینه بهتری هستند.

ساختار و طرز کار آن


اگر بخواهیم اجزای سازنده فن کویل ها را معرفی کنیم در حالت کلی شامل مبدل حرارتی سرمایشی و گرمایشی و یک فن هستند.

آب توسط دستگاه هایی مانند چیلر یا مینی چیلرها سرد می شود و دستگاه دیگری مانند بویلرها یا پکیج وجود دارد که عملیات گرم شدن را انجام می دهد.

لوله کشی نیاز است تا ارسال صورت بگیرد. فن ها نقش دمیدن هوا از اطراف کویل را به عهده دارند و هوا را سرد یا گرم می کنند.

در قسمت ورودی دستگاه از فیلتر های آلومینیومی برای برای فیلتر کردن هوا استفاده میشود و معمولاً فیلترهای قابل شستشو برای آن استفاده می شود.

هر دستگاه به صورت جداگانه مستقل از سایر موارد مورد کنترل قرار می گیرند. از سوی دیگر کنترل جریان آب ورودی نیز وجود دارد که معمولاً به کویل ها یا کنترل دور فن وارد می شود و دمای مورد نظر تنظیم می شود. ساختار درونی این مدل معمولا به صورت زمینی بوده و شامل کویل و فن است .

فروش فن کویل با نازلترین قیمت

طرح و ظرفیت های مختلفی برای فن کویل ها دیده می شود که مطابق استانداردهای روز صنعت و شامل پروتکل های تهویه و تبرید هستند.

به طور کلی محصولات بر اساس نیاز و درخواست مشتری طراحی و اجرا می شود و خرید فن کویل با نازلترین قیمت فراهم شده است.

خرید هواساز بر اساس نوع ساخت هواساز و نوع فن کویل اجرایی مشخص می شود.
انتخاب فن کویل زمینی بر اساس مساحتی که از کف اشغال می کند تعیین می شود و نوع دیواری نیز بر اساس موقعیت دید ارزیابی می شود.

فن کویل هایی وجود دارد که شامل نوع کاستی و نوع سقفی هستند و برای سقف ها نصب و اجرا می شوند و شامل دریچه هایی هستند که از سقف یا دیوار نمایان است.

اگر قرار است از فن کویل در پروژه های مسکونی استفاده شود مدل سقفی توکار گزینه خوبی محسوب می شود. در قسمتی از ساختمان نیز ظرفیت هوادهی بالا نیاز است و مناسب ترین گزینه می تواند فن کویل سقفی توکار باشد.

فن کویل کاستی:

ساخت فن کویل کاستی از زمانی آغاز شد که هوای سرد و گرم به صورت یکنواخت و در چهار طرف از سقف به سمت پایین دمیده شدند و این گزینه برای محیط های اداری و تجاری بهترین گزینه هستند و همینطور برای سقف کاذب نیز استفاده می شوند.

اگر بخواهیم از نظر قیمت گذاری مواردی را بررسی کنیم مشخص است که برخی از ظرفیت های 600 CFM توکار قیمت ارزان تری دارند. در انتخاب باید دقت کنید که سطح نیاز شما بر چه اساسی است.

اگر نیاز است اجرا به صورت مشخصی دنبال شود باید بتوانید موقعیت را تعیین کنید و مواردی را در نظر بگیرید بسیار مهم هستند.

اگر که دوست دارید اجرای فن کویل ها را به شکل روتین داشته باشید می بایست در ابتدا مشاوره های لازم را در نظر بگیرید.

لیست قیمت فن کویل بر اساس مدل بندی های مختلف آن تعیین شده است. گاه دیده می شود که قیمت هواساز در برخی از زمان ها وابسته به قیمت فن کویل بوده و پروسه فروش هواساز نیز وابسته به سطح بازار است.

شما می توانید محصول مورد نظر را با قیمت مشخصی خریداری نمایید و محصول باید از نظر تعرفه شرایط خوبی داشته باشد.

اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

نویسنده: