مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

فن کویل دیواری

فن کویل دیواری

مارس 10, 2022

فن کویل دیواری

فن کویل ، از کویل ها و فن ها تشکیل می شود. وظیفه فن کویل، تهویه و کنترل دمای هوا می باشد.

ساختار فن کویل بسیار آسان است. طراحی و ساخت فن کویل و همچنین طریقه نصب فن کویل بسیار متنوع می باشد.

نصب فن کویل روی دیوار به شکل روکار نزدیک به سقف و یا زیر سقف به صورت افقی صورت می گیرد. فن کویل دیواری بیرون از دیوار می باشد و دریچه و ساختمان خود دستگاه نیز قابل مشاهده می باشد.

فن کویل دیواری مانند سایر فن کویل ها جزئی از سیستم های تهویه مطبوع می باشد و کنترل دما و رطوبت و همچنین به جریان انداختن دما و تهویه محیط را برعهده دارد.

نحوه کار فن کویل دیواری

چند ردیف لوله به نام کویل برای حرکت سیال یا آب گرم و سرد وجود دارد. چند دریچه ورودی و خروجی نیز برای این آب وجود دارد. یک عدد فن نیز در این سیستم وجود دارد.

در فصل هایی که آب و هوا گرم است، آب سرد وارد کویل شده و باعث سرد شدن فضای داخلی آن می شود. دریچه هوای گرم را مکیده و به داخل کویل می کشد. سپس هوای گرم به سطوح سرد برخورد می کند و دمایش کم می شود و پس از آن دوباره به محیط برمی گردد.

برخی فن کویل ها دارای کانال هایی می باشند که بین هوای داخل ساختمان و هوای بیرون ارتباط برقرار می کنند اما فن کویل هایی مانند فن کویل دیواری که فاقد کانال هستند، فقط هوای داخل ساختمان را به گردش در می آورند.

مزایا و معایب فن کویل های دیواری

این نوع از فن کویل ها، جنبه ی تزئینی دارند. در مکان هایی که دارای جلوه ی مدرنی می باشند، استفاده از این مدل فن کویل به بهبود ظاهر آن فضا کمک می کند.

از آنجایی که این فن کویل های روی دیوار نصب می شوند، هیچ فضایی را در محیط اشغال نمی کنند. همینطور برای فضاهایی که کوچکتر هستند این نوع از فن کویل بسیار مناسب می باشد.  

چون این فن کویل ها به آسانی روی دیوار نصب می شوند، دیگر نیازی نیست که دیوار ساختمان را خراب کنیم.

نویسنده: