مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مقایسه برج خنک کننده مکعبی و مخروطی (استوانه ای)

آوریل 30, 2019

در انتخاب اولیه برج خنک کننده ابتدا باید به محل قرارگیری آن توجه نمود. زیرا هندسه و مقدار فضای در نظر گرفته شده برای برج خنک کننده باید متناسب باشند.

مورد دوم تمایز برج خنک کننده مکعبی و برج خنک کننده استوانه ای (مخروطی) سیستم توزیع آب بر روی پکینگ ها می باشد. در برج های خنک کن مکعبی از سیستم توزیع آب مربعی که خاصیت ضد رسوب دارد استفاده می شود و آب به صورت یکنواخت و ثابت بر روی پکینگ ها توزیع میگردد. در برج های خنک کن استوانه از سیستم توزیع پاششی که قابلیت تحرک به طرفین را دارد، استفاده شود. یکی از مشکلات سیستم پاششی ایجاد رسوب و گرفتگی لوله های پخش کننده می باشد. با عدم تعمیر نگهداری مناسب ممکن است باعث شکستگی بلبرینگ ها و در نهایت عدم توزیع پاششی آب بر روی کل سطوح پکینگ گردد.

در مورد سیستم هوادهی برج های خنک کننده مکعبی یا استوانه ای (مخروطی) باید گفت که بستگی به پره های فن دارد. به طوریکه با توجه به تناژ و سایز برج می توان تعداد پره های فن را تغییر داد، که این امر باعث کاهش یا افزایش راندمان هوادهی برج خنک کن می شود.

در مورد فاکتور قابل ملاحظه ای مانند استحکام بدنه باید بیان کرد که استحکام بدنه برج های خنک کن استوانه ای (مخروطی) و مکعبی بستگی به مونتاژ و دمونتاژ آن دارد. به گونه ای که هر چه سوراخکاری و استفاده از پیچ و مهره به منظور مونتاژ قطعات برج خنک کننده تقلیل یابد، در واقع استحکام بدنه آن نیز افزایش می یابد. برج های خنک کننده شرکت واته با رعایت اصول مهندسی و با استحکام مناسب برای پروژه های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. جنس لایه های بدنه از فایبرگلاس که از رزین ایزوفتالیک مرغوب ساخته شده که به نسبت دیگر محصولات استحکامی 2 برابر دارد و ضخامت حوضچه آب سرد(cold water basin) از جنس فایبرگلاس 10 میلیمتر است.

یکی از مزیت های برج های خنک کننده مکعبی نسبت به استوانه ای مخروطی در استفاده از قطره گیر در سطح بالایی برج خنک کننده است. این امر از خروج قطره های آب به بیرون برج خنک کننده جلوگیری می کند و مصرف آب را کاهش می دهد.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

 

نویسنده: