مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

ویژگی های هواساز فول فرش

ویژگی های هواساز فول فرش

آگوست 10, 2021
ویژگی هواساز فول فرش این است که تمام هوای ورودی مورد نیاز دستگاه ازهوای آزاد بیرون تامین میکند و برای بازگرداندن هوای داخل ساختمان به هواساز و سیرکوله کردن آن، هیچ دریچه ای برروی دستگاه در نظر گرفته نمی شود.
جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت با مهندسین ما تماس بگیرید.

هواساز فول فرش هم همانند سایر هواسازها ازیک سری اجزای اصلی که درهواسازها استفاده میشود ساخته می شود. البته اگرنیازباشد که رطوبت را هم کنترل کنیم و به صورت اتوماتیک مقدارآن را کم و زیاد کنیم به این دستگاه، بایستی قطعات مربوط به رطوبت زنی و رطوبت زدایی و سنسورهای مربوطه را هم باید اضافه کنیم.
آب سرد مورد نیاز دستگاه توسط چیلرو آب گرم توسط بویلر موتورخانه تامین می شود.

هواساز فول فرش چه ویژگی های خاص دیگری دارد ؟

۱ . فرض کنید که دریک هواساز معمولی دمای هوای بیرون ۳۰ درجه سانتی گراد، دمای هوای خروجی ۲۰ درجه سانتی گراد و دمای هوای برگشتی ۲۵ درجه باشد و۵۰ درصد کل هوا از بیرون و ۵۰ درصد هم هوای برگشتی باشد. در این صورت این ۵۰ درصد هوای برگشتی ۲۵ درجه سانتی گراد با ۵۰ درصد هوای بیرون ۳۰ درجه ترکیب شده (در بخشی از هواساز به اسم Mixing box) ودمای هوا قبل از رسیدن به کویل به ۲۷٫۵ درجه سانتی گراد می رسد. حال کویل باید این دمای ۲۷٫۵ را به ۲۰ درجه کاهش دهد. بنابرین در اینجا اختلاف دما ۷٫۵ درجه است.

حال یک نمونه هواساز فول فرش را در نظر بگیرید که با همین شرایط باید کار کند. در این صورت کویل های سرمایشی دستگاه باید هوای با دمای ۳۰ درجه را در مدت زمان کوتاهی به ۲۰ درجه سانتی گراد کاهش دهد. چونکه کل هوای ورودی به دستگاه از بیرون تامین می شود، باید درهواساز فول فرش تعداد کویل های سرمایشی و گرمایشی را بیشتر در نظر بگیریم. به طور کلی در هواسازهای معمولی از ۴ ردیف کویل آب سرد و ۲ ردیف کویل آب گرم استفاده می شود که در هواساز Full Fresh باید از ۶ ردیف کویل آب سرد و ۳ ردیف کویل آب گرم استفاده شود.

در ادامه

۲ . هواساز فول فرش اصو لا برای بیمارستان ها یا برخی از فضاهای صنعتی که درآنها نباید آلاینده های داخل محیط به هواساز برگردانده شوند استفاده میشود. فیلترهای مخصوصی مثل فیلترهای کیسه ای و هپا نیز درهواساز Full Fresh استفاده میشود تا تمام آلاینده ها از جمله میکروب ها و ویروس ها از هوا گرفته شود. فیلترها انواع گوناگون از جمله فیلترهای اولیه ، کیسه ای (بگ فیلترها) وهپا (فیلترهای با دقت بسیاربالا با قدرت فیلتراسیون ۹۹٫۹۹ تا ۹۹٫۹۹۹۹ درصدی) تولید می شوند.
البته اگرهواساز فول فرش هایژنیک باشد، باید داخل دستگاه از ورق استیل استفاده شود.
۳ . درهواسازفول فرش چون از تعداد بیشتری فیلتراستفاده میشود و کویل های آن ازتعداد ردیف بیشتری برخورداراست، قدرت مکش هوا توسط فن افت می کند که فشارزیادی را به فن وارد میکند به این دلیل ازفن نوع بکوارد استفاده می شود.
۴ . برای بیمارستان ها و اماکن حساس مانند آن ازهواساز فول فرش از نوع هایژنیک استفاده میشود
۵ . افزوده شدن کویل ها و فیلترها باعث افزایش طول بدنه دستگاه نیز می شود. در نتیجه ابعاد هواساز فول فرش نسبت به معمولی بزرگتر است.

چرا مصرف برق هواساز فول فرش از هواساز معمولی بیشتر است ؟

چونکه تعداد ردیف کویل های آن از نوع معمولی بیشتر است و فن دستگاه برای عبور دادن هوا از بین کویل ها باید توان بیشتری داشته باشد. درضمن چون اختلاف دمای بین هوای ورودی و هوای خروجی از دستگاه نسبت به نوع معمولی بیشتراست، دستگاه چیلر نیز برق بیشتری مصرف می کند تا آب سرد مورد نیاز فراهم کند.
آیا هواساز فول فرش حتما باید هایژنیک باشد ؟
خیر با توجه به نیازهای پروژه مورد نظر تعیین می شود که فیلتراسیون درچه سطحی باشد.

قیمت هواساز Full Fresh به چه عواملی بستگی دارد ؟

مهمترین عواملی که در قیمت هواساز فول فرش تاثیرگذار است عبارتند از فیلترها ، نوع فن دستگاه، داشتن یا نداشتن سیستم تنظیم رطوبت ، هایژنیک بودن یا نبودن آن است.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
 
نویسنده: