مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

راهنمای خرید فن کوئل مناسب با محیط

راهنمای خرید فن کوئل مناسب با محیط

نوامبر 22, 2020

در راستای خرید فن کوئل نیاز است یک سری پارامترهای مهم ارزیابی شود. فناوری و تکنولوژی به کار رفته در فن کوئل ها با هم فرق دارد و این موضوع انتخاب را کمی سخت کرده است. از سوی دیگر لیست قیمت فن کوئل نیز تفاوت هایی با هم دارد که خریدار را نگران می کند. در این مقاله راهنمای انتخاب انواع فن کویل بر اساس کارایی و قیمت گذاری را مورد بررسی قرار می دهیم.

فن کوئل در یک نگاه

همانطور که از نام فن کوئل مشخص است از دو بخش فن و کوئل تشکیل شده است. این سیستم وظیفه تبادل حرارت و انتقال دما را به عهده گرفته است و به نوبه خود دمای مناسب را وارد ساختمان می کند. فن دمنده هوا است. تولید برودت و حرارت وظیفه اصلی فن کویل است.

راهنمای انتخاب فن کوئل

در زمان خرید فن کوئل نیاز است که یک سری نکات را در نظر داشته باشید. ساخت و تولید سیستم های تهویه مطبوع بر اساس سطح نیاز مشتری و میزان تقاضا ارزیابی می شود. فن کویل ها در سبک های دیواری، کاستی، زمینی و سقفی و کانالی طراحی شده اند و به طور کلی ظرفیت هوادهی برای آنها از 200 الی 2000 CFM ارزیابی شده است. این دستگاه برای ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و … روانه بازار شده است.

نوع فن کویل مورد نظر باید بر اساس موقعیت ساختمان و شیوه اجرای کانال کشی مشخص شود.

خرید فن کوئل سقفی توکار

یکی از جدیدترین و بهترین مدل های فن کوئل مشهور به مدلی است که به صورت توکار در سقف ساختمان های اداری و تجاری و مسکونی استفاده می شود. این دستگاه در داخل سقف کاذب و در بین طبقات قرار می گیرد. ابعاد و وزن آن کم است و نصب بسیار آسانی دارد. نکته جالب اینکه صدای تولید شده در حین کار در مدل های توکار بسیار کم است. فن کوئل سقفی توکار به نسبت مدل های دیگر بسیار مقرون به صرفه است و بر روی کاهش اتلاف انرژی اثرگذاری زیادی دارد. یکی از مهمترین ویژگی های این مدل از فن کویل هماهنگی محل نصب با دریچه خروجی است که سبب موقعیت بهتری می شود. در واقه نظر و سلیقه مشتری در این راستا دخالت زیادی دارد. ظرفیت برای این مدل از 200 الی 1200 CFM ارزیابی شده است که جهت تامین حرارت و برودت ساختمان به دو سبک کابین دار و بدون کابین برای فروش در نظر گرفته می شود.

خرید فن کویل کانالی

فن کوئل های کانالی برای ساختمان هایی کاربرد دارند که شرایط کانال کشی در بین مناطق مختلف ساختمان را داشته باشند. در واقع محل قرار گرفتن این مدل از فن کویل ها در داخل سقف است. در صورتی که فاصله سقف تا کف برای هر طبقه زیاد باشد می تواند این مدل از فن کویل ها را در لابی و یا در داخل راهروهای بزرگ نیز اجرا کرد. اینطور که مشخص است. حجم هوای انتقالی به واسطه این دستگاه با سر و صدای بیشتری همراه است. ظرفیتی که برای مدل کانالی در نظر گرفته شده است از 800 الی 2200 CMF است و به طور کلی این مدل از  دستگاه راهنمای استفاده مخصوص به خود دارد.

فروش فوق العاده فن کوئل زمینی

سومین مدل از فن کوئل ها در بازار موقعیت نصب زمینی دارند که برای دانشگاه ها و همینطور امکان بزرگ مانند مدارس و بیمارستان ها استفاده می شود. این دستگاه به صورتی کار می کند که در فصل های مختلف سبب ایجاد هوای مطبوع می شود و در نهایت اساس کار مخصوص به خود را دارد. قسمت پایین این دستگاه دارای مکش هوا است و یک خروجی مستقیم به سمت بالا دارد. این مدل از دستگاه باید در زمان نصب فاصله مناسبی از زمین داشته باشند تا عبور و مرور هوا به درستی صورت بگیرد. در صورتی که قرار است در یک محیط بدون سقف از فن کویل استفاده شود، مدل های زمینی بهترین گزینه هستند. ظرفیت این فن کویل ها از 200 الی 1000 CFM ارزیابی شده است و بدنه آن در برابر پوسیدگی مقاوم است و همینطور طراحی و ظاهری زیبا دارد.

 

شرایط نگهداری از فن کوئل

یکی از موضوعاتی که باید پس از خرید فن کوئل به آن توجه شود اینکه چطور باید از فن کویل نگهداری شود تا بهترین عملکرد را داشته باشد. دقت کنید که یکی از مهمترین بخش های فن کویل مربوط به فیلتر آن است این موضوع را در زمان خرید نیز دقت کنید. فن کویل ها هوایی تمیز و بدون الودگی را به داخل محیط انتقال می دهند و در طول زمان باید به فیلتر ان رسیدگی شود چون اگر فیلتر تمیز نشود نیاز به تعویض داشته و این پروسه سبب می شود که راندمان دستگاه کم شود. در واقع وقتی میزان هوایی که از فیلتر خارج می شود کاهش شاید دستگاه فشار زیادی را تحمل می کند. فروش فن کویل می بایست با راهنمای نگهداری همراه باشد.

پارامترهای مهم تعیین لیست قیمت فن کوئل

در راستای قیمت گذاری فن کوئل ها یک سری شرایط مطرح است. مثلاً مدلی که انتخاب می کنید از نظر قیمت با هم فرق دارد. ظرفیت فن کویل ها نیز از دیگر مواردی است که باید بررسی شود. محاسبه بار سرمایشی از دیگر اطلاعات ویژه برای فن کویل محسوب می شود. ظرفیت دستگاه یک واحد است که بر اساس متراژ دسته بندی می شود. به طور کلی گزینش صحیح و منطقی ظرفیت هوادهی اهمیت زیادی دارد و برای هر متر مربع از ساختمان مسکونی محاسبه صورت می گیرد. در لیست قیمت فن کویل، ظرفیت یکی از پارامترهای مهم محسوب می شود.

مزایای فن کویل

در صورتی که به دنبال پروسه سرمایش و گرمایش برای ساختمان و محیط کار خود هستی می بایست یک وسیله جمع و جور خریداری کنید تا فضای زیادی اشغال نکند و همینطور صدای زیادی نیز ایجاد نکند. فن کویل ها به طور کلی نیاز به لوله کشی دارند اما به نسیت کانال کسی از نظر فضا جای بسیار محدودتری اشغال می کنند. نصب این محصولات نیز نسبتاً آسان است و نیاز نیست که برای کاهش مصرف انرژی، هر بار آن را خاموش کرد. این امتیازات سبب شده است تا خرید فن کویل با استقبال زیادی همراه باشد.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

نویسنده: