مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

طراحی، ساخت و فروش چیلر

طراحی، ساخت و فروش چیلر

دسامبر 26, 2020

خلاصه محتوا : دستگاه چیلر دارای یک سری ویژگی های خاص است. این سیستم ها در بیرون از ساختمان در مکان های مناسب قابلیت نصب دارند. شرایط تامین آب خنک داشته و پروسه انتقال حرارت با راندمان بالا را شکل می دهند. کار دستگاه چیلر با اتصال به برق راه اندازی میشود و ایمنی بالایی دارد. این محصول در شرایط آب و هوایی خاصی استفاده می شود.

اطلاع از لیست قیمت چیلر: لیست قیمت چیلر تراکمی

چیلر ها در چندین دسته طراحی شده اند و ساخت و اجزای هر مدل دستگاه چیلر با مدل دیگر متفاوت است. اینطور که مشخص است سامانه های سرمایشی و تهویه مطبوع ارتباط مستقیمی با نوع چیلرها دارد.

انواع دستگاه چیلر در یک نگاه

چیلرها در انواع مختلف تراکمی و جذبی طراحی شده اند. انتخاب دقیق و مهندسی چیلر ها سبب می شود که در مصرف انرژی صرفه جویی شود بنابراین طراحی این محصول باید به دقت صورت بگیرد.

هدف از طراحی دستگاه این است که رویکرد صرفه جویی دقیق و بهینه ای ایجاد نماید به طوری که در مصرف انرژی تا حد امکان صرفه جویی شود .

 پارامترهای مشخصی وجود دارد که بر انتخاب دستگاه چیلر تاثیر گذار است. وقتی صحبت از ساخت و طراحی استاندارد دستگاه چیلر است یعنی می بایست هزینه های اولیه، هزینه های جاری، سهولت نصب و همینطور کاربری مورد نیاز ارزیابی شود.

 فضای مورد نیاز در طراحی بسیار تاثیرگذار است.

حال می خواهیم کمی دقیق تر توضیح دهیم که چیلرها دقیقاً به چه صورت عمل می کنند.

 این محصول حرارت را از سیال می گیرد. سیال ها معمولاً آب هستند و اساس کار سیکل تبرید تراکم بخار است.

این سبک از سیال ها برای خنک کردن هوا و یا سیال ثانویه گزینه های خوبی محسوب می شوند. سیال ها در فرایندهای تولید استفاده می شود و به شکل سیکل بوده و جریان آنها در داخل مبدل حرارتی صورت می گیرد. حال حرارتی که از سیال ها جذب شده می بایست به محیط های خارج دفع شود. برای اینکه کارایی بالاتری گزارش شود نیاز به چیلر است.

معرفی چیلر

در صورتی که قصد بررسی قیمت چیلر را دارید باید در ابتدا انواع آنها را شناسایی کنید ما در این بخش دو وضعیت کلی از چیلر ها را معرفی می کنیم.

مورد اول چیلرهای تراکمی هستند. این مدل از دستگاه چیلر به این صورت عمل می کند که گاز به واسطه کمپرسور متراکم می شود. سپس گاز متراکم شده وارد کندانسور ها می شود و به واسطه آب یا هوای محیط خنک می شود. در نهایت تبدیل سازی به مایع صورت می گیرد و مایع از شیر انبساط عبور می کند و یا از لوله های مویین استفاده می شود که اواپراتور نامیده می شوند که در فشار کمتری قرار می گیرند. در این موقعیت کاهش فشار سبب می شود که مایع تبخیر شود و مایع سرد کننده حرارت نهایی تبخیر را می گیرد و برودت لازم ایجاد می شود.  گاز ناشی از تبخیر وارد کمپرسور می شود و این چرخه تکرار می شود.

چیلرهای تراکمی مدل های مختلفی دارند که در یک قالب کلی به صورت اسکرو، اسکرال، پیستونی و سانتریفیوژ هستند.

چیلر جذبی دومین نوع از انواع دستگاه چیلر محسوب می شود که رویکردی برخلاف چیلرهای تراکمی دارد. این مدل از چیلرها از جذب کننده و مولد های حرارتی یا ژنراتور استفاده می کنند که معمولاً به جای کمپرسور استفاده می شود. در چیلرهای جذبی عمومی ترین خنک کننده ها سیستم (لیتیوم بروماید) هستند. اینطور که مشخص است در این سیستم در قسمت جذب کننده بخار آب از لیتیوم بروماید غلیظ استفاده می شود و در قسمت مولد حرارتی نیز جذب صورت می گیرد. آب ها بر اساس حرارت تبدیل به بخار می شوند. بخار آب به وضعیت مایع تغییر فاز می دهد و سپس در خنک کننده های تحت فشار مشخص دوباره به بخار تبدیل می شود. برای اینکه پدیده تبخیر آب صورت بگیرد نیاز است که گرمای نهان از محیط خنک کننده گرفته شود و در نهایت برودت لازم ایجاد می شود. در نهایت بخار آب ایجاد می شود و انتقال به جذب کننده صورت می گیرد و این چرخه بارها و بارها تکرار می شود.

چیلرها چطور قیمت گذاری می شوند؟

برای قیمت گذاری روی چیلر تراکمی و یا هر نوع چیلر دیگر یک سری پارامترها وجود دارد که بسیار پر اهمیت هستند. مثلاً یکی از موارد نوع چیلر بوده که باید مشخص شود پس از آن نوع کمپرسورها و نوع کندانسورها ارزیابی می شود. وضعیت ظرفیت دستگاه ارزیابی می شود و همینطور جنس مواد کاربردی نیز پیش بینی می شود. برند سازنده موارد مهمی بوده که شاخص گذاری می شود.  نوسانات ارزی در این زمینه بسیار مهم است.

دستگاه مینی چیلر

مینی چیلرها بیشتر به صورت تراکمی طراحی و تولید می شود. مینی چیلرها مانند دستگاه چیلر صنعتی که حجم خنک کنندگی نسبتاً بالایی داشته عمل می کنند اما سقف قابل قبولی برای آن گزارش شده است.

سیستم مینی چیلرها بر اساس ظرفیت کمتر از 20 تن تبرید ارزیابی شده است که برای ساختمان های مسکونی و اداری بهترین گزینه محسوب می شود. ظرفیت این سیستم 20 تن ارزیابی شده است. رقم به کار رفته در این محصول در برخی از شرایط تعیین شده است و گاه نیز در مقیاس های متفاوتی ارزیابی شده است.

در واقع در پروسه طراحی و ساخت مینی چیلرها معمولاً محدوده خاص و ظرفیت خنک کنندگی برای محصول در نظر گرفته می شود تا پوشش دهی مناسبی ایجاد شود. وضعیت دستگاه مینی چیلر به نسبت سایر بخش ها شامل طبقه بندی مخصوصی است. ظرفیت تبرید دستگاه مینی چیلر گزینه مهمی است. نوع کاربری دستگاه برای خنک کردن آب و همینطور جنس متریال به کار رفته نیز موقعیت خاص خود را دارد.

مینی چیلرها مجهز به کمپرسور ها هستند که در واقع سبب بهینه سازی مصرف برق می شود. اینطور که مشخص است این کمپرسورها باید در وضعیت استانداردی اجرا شوند.

طراحی مینی چیلرها به صورتی است که مصرف برق آنها به نسبت چیلر های دیگر کم است و سیستم های ابزار دقیقی که برای آن دیده می شود اغلب برای تجهیزات نصب و اجرا می شوند.

اجزای مینی چیلرها شامل کمپرسور و کندانسور و همینطور اواپراتور بوده و از شیر انبساط نیز در آن استفاده شده است. از سبک های مینی برای سینما، رستوران و پاساژها و همینطور فروشگاه ها استفاده می شود و برای مدارس و اداره جات نیز گزینه خوبی است.

انواع مینی چیلرها

دستگاه چیلر مینی در سبک های هوا خنک و آب خنک بر اساس نوع کندانسور طراحی شده اند. عملکرد مینی چیلرها مانند همه دسنگاه های چیلر تراکمی است. ابعاد این مدل کوچک بوده و ظرفیت خنک کنندگی آن نیز کمتر است.

دستگاه چیلر دارای یک سری ویژگی های خاص است. این سیستم ها در بیرون از ساختمان در مکان های مناسب قابلیت نصب دارند. شرایط تامین آب خنک داشته و پروسه انتقال حرارت با راندمان بالا را شکل می دهند. کار دستگاه چیلر با برق بوده و ایمنی خوبی دارد. این محصول در شرایط آب و هوایی خاصی استفاده می شود. تجهیزات کمپرسور به طور کلی دارای موقعیت اجرای خوبی هستند.

ساخت دستگاه چیلر صنعتی

چیلرهای تراکمی صنعتی در لیست تجهیزاتی قرار دارند که در صنایع مختلف استفاده می شوند. این دستگاه راندمان بالا برای آب خنک داشته و می تواند عملکرد مناسبی را در بر بگیرد. این محصول در حال ولید شدن بوده و به صورت پیوسته کار می کند. این محصول برای واحدهای صنعتی مزایای زیادی دارد و قیمت چیلر تراکمی بر اساس ظرفیت خنک سازی آب به ازای متر مکعب در هر ساعت مشخص می شود. دستگاه چیلر صنعتی در مدل های آبی و هوایی طراحی شده است و در صنایع زیر کاربرد دارد:

  •         صنایع ریخته گری فلزات و قالب گیری
  •         صنایع غذایی
  •         صنایع داروسازی
  •         پالایشگاه ها
  •         نیروگاه ها
  •         سکوهای نفت و گاز
  •         دستگاه های تزریق پلاستیک و …

مزایای دستگاه چیلر صنعتی دوام و طول عمر بالای آن است به طوری که برای واحدهای صنعتی گزینه خوبی محسوب می شود. تاثیر پذیری دستگاه چیلر صنعتی تراکمی از آسیب های محیطی مانند برف و باران و یخ زدگی و گرما بسیار کم است. این محصول کارکرد آرام و بدون سر و صدا داشته و سبب می شود که جریان آب در داخل چیلر و از سیستم منتقل کننده حرکت نماید. اینطور که مشخص است سر و صدای تولید شده بسیار کم و محدوده است.

مصالح و سیالاتی که در ساخت چیلر صنعتی به عنوان گاز خنک کننده جریان دارد سمی نبوده و در محیط زیست خطر بسیار کمی را در بر دارد. این محصولات ایمن و کارآمد هستند. قیمت دستگاه چیلر صنعتی به نسبت گران است و هزینه تعمیرات آن نیز تا حدی بالاست. این مدل از چیلرها به طور کلی در صنایع مختلف اجرا می شود و موقعیت اجرای آن نیز قابل قبول است.

اجزای دستگاه چیلر تراکمی شامل کمپرسورهای رفت و برگشتی، کمپرسورهای اسکرو و همینطور مدل های اسکرال است. این محصول نیاز به کنترل کننده فشار بالا و پایین دارد. به طور کلی دو لوله موئین در این کنترل دیده می شود که برای مکش استفاده می شود. در سیستم چیلر کمپرسور نیاز به فشار مکش و دهش معینی است. به طور کلی هرگاه از این فشار کمتر یا بیشتر شود این کنترل ها به شکل جدی عمل می کنند و دستگاه راخاموش می کنند. کنترل فشار بالا و پایین نیز قابل تنظیم است.  در صورتی که کندانسورها آبی باشند موقعیت فشار با نوع هوایی متفاوت است.

خرید چیلر نیاز به دقت بالایی دارد به طوری که در ابتدا باید اطلاع دقیق از قیمت کندانسور هوایی داشت و سپس مراحل ساخت چیلر را نیز ارزیابی کرد.  فروش چیلر با بهترین کیفیت و طراحی خاص فراهم شده است و طبقه بندی های مخصوصی را شامل شده است.

اطلاع از لیست قیمت چیلر شرکت واته: لیست قیمت چیلر تراکمی
برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

 

نویسنده: