مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

فن کویل دکوراتیو

فن کویل دکوراتیو

فوریه 8, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

فن کویل دکوراتیو

امروزه نوعی از فن کویل ها طراحی و ساخته می شوند که ظاهری زیبا و زینتی دارند که فن کویل دکوراتیو نامیده می شوند.  در اصل  کلمه دکوراتیو به همین دلیل به آن اضافه شده است. فن کویل دکوراتیو معمولا در سه نوع فن کویل زمینی دکوراتیو ، فن کویل سقفی دکوراتیو و نوع سقفی – زمینی موجود می باشد که نسبت به انواع معمولی آن ظاهری جمع و جورتر دارند.

از نظر فنی، مشخصات فن کویل دکوراتیو مشابه انواع معمولی آن است، با این تفاوت که مثلا نوع زمینی آن در طرحی باریک تر طراحی و ساخته می شود. فروش این دستگاه ها معمولا بر اساس نیاز یک ساختمان انجام می شود. به عنوان مثال، در منازل مسکونی لوکس بهتر است که از این نوع استفاده شود. (هر چند که قیمت فن کویل دکوراتیو نسبت به انواع معمولی، کمی بالاتر است و آن هم بخاطر ظرافت بیشتری است که در طراحی و ساخت آن بکار رفته است)

فن کویل زمینی دکوراتیو و مزایای آن

علاوه بر زیبایی ظاهری، این نوع فن کویل سطح کمتری را نسبت به نوع معمولی اشغال می کند و سطح مفید و قابل استفاده در اتاق ها افزایش می یابد.

مزایای فن کویل‌ زمینی

نصب آسان و هزینه نصب پایین تر

به دلیل نیاز کمتر به پرتاب باد مصرف انژری پایین تری دارد

حفظ تعادل در دمای اتاق

توزیع جریان هوا از پایین به بالا و بازدهی بیشتر و تغییر سریعتر دما

فن کویل سقفی دکوراتیو

نوع دیگر فن کویل ها، فن کویل سقفی دکوراتیو است. ظرفیت این نوع از فن کویل ها مانند فن کویل زمینی ۲۰۰ الی ۱۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه است. این فن کویل ها از نظر طراحی انواع بسیارمختلف و متنوعی دارند.

فن کویل سقفی-زمینی

این نوع فن کویل قابلیت این را دارد که هم به صورت زمینی و هم به صورت سقفی نصب شود که نصب زمینی آن بیشتر مرسوم است. این مدل ها در ساختمان هایی که دارای سقف کاذب نیستند و نمی توان از نوع کاستی استفاده کرد به صورت سقفی نصب می شوند.

فن کویل کانالی سقفی توکار:

این نوع از فن کویل ها در سقف های کاذب به صورت توکار نصب می شوند. چون این نوع از فن کویل ها  کاملا از دید پنهان هستند و فاقد  سر و صدا هستند، بهترین گزینه برای هتل ها، ساختمان های مسکونی، دفاتر اداری و… می باشند.

 فن کویل سقفی روکار:

این نوع کانال ندارد و از آن ها برای ایجاد گردش هوا در فضاهای مختلف استفاده می شود.

فن کویل کانالی سقفی روکار ایستاده:

فن کویل های کانالی عمدتا در ظرفیت های تا ۲۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه و در دو نوع افقی و ایستاده ساخته می شوند که لازم است قبل از سفارش آن، افقی یا ایستاده بودن آن ها را مشخص کنید.

در آخر:

در این مقاله توضیح دادیم که فن کویل دکوراتیو چیست و چه انواعی دارد. به طور کلی می توان گفت که از فن کویل دکوراتیو برای فضاهایی استفاده می شود که طراحی داخلی مهم باشد و استفاده از فن کویل باعث تخریب ظاهری آنها نشود.

نویسنده: