مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مراحل ساخت چیلر

مراحل ساخت چیلر

ژانویه 4, 2021
اطلاع از لیست قیمت چیلر: لیست قیمت چیلر تراکمی

طراحی و ساخت چیلر نیاز به دقت بالایی دارد و مراحل ساخت چیلر نیز به نوبه خود نیاز به اولویت بندی داشته و باید همه پروتکل ها در این زمینه رعایت شود. در این مقاله گام های صفر تا صد ساخت چیلر در مدل های تراکمی و جذبی را با هم بررسی می کنیم.

گام های اولیه ساخت چیلر ( بررسی محیط و تعیین داده ها)

برای ساخت چیلر نیاز است که در ابتدا محل نصب چیلر بررسی شود. این کار باید توسط مهندس صورت بگیرد و موقعیت پروژه و محیط به طور دقیق مشخص شود. دقت کنید که گاه بررسی یک شخص که تبحر کافی ندارد برای موقعیت نصب چیلر دردسرساز می شود پس باید محیطی که قرار است چیلر در آن نصب شود به طور دقیق بررسی شود.

گام بعدی که البته هنوز در لیست گام های اولیه ساخت چیلر است جمع آوری داده های مورد نیاز است. در واقع برای طراحی چیلر ها نیاز به یک داده است و می بایست خصوصیات چیلر پیش بینی دقیقی شود. مثلاً چیلر باید از نظر نوع کمپرسور بررسی شود. ظرفیت مورد نیاز برای چیلر ارزیابی شود. نوع مبردی که برای چیلر وجود دارد تعیین شود و همینطور نوع کندانسور نیز بررسی شود. کندانسور ها در مدل های هوا خنک و آب خنک هستند. گزینه دیگر سیستم های کنترلی و ایمنی برای چیلر است و نیاز است که یک سری آپشن ها در این زمینه دخالت داشته باشند. همینطور سایر جزئیات بر اساس احتیاجات پروژه باید مشخص شود و خواسته های مشتری نیز ارزیابی شود. این مورد بسیار مهم است و در صورتی که به دقت بررسی نشود در بین راه مشکلات زیادی ایجاد می کند.

گام دوم ساخت چیلر( تهیه نقشه و بررسی دستگاه های مورد نیاز)

در گام دوم از ساخت چیلر زمانی که محیط بررسی شد و داده های مورد نیاز نیز دسته بندی و فیکس شد، نوبت به تهیه نقشه های اجرایی خواهد بود. در این نقشه ها مشخص می شود که دستگاه ها باید در چه بخشی جانمایی شوند، لوله ها کجا قرار بگیرند و موقعیت کانال کشی به چه صورت باشد بسیار مهم است که نقشه توسط یک نقشه بردار دقیق انتخاب شود و در صورتی که مشکلی در تهیه نقشه ایجاد شد شخص بتواند در سریع ترین زمان ممکن مشکل را برطرف سازد.

پس از تهیه نقشه نوبت به محاسبه ظرفیت و تعداد دستگاه هایی است که قرار است در به گردش درآوردن هوای برودتی سرد و حرارتی گرم استفاده شوند. به زبانی ساده بررسی صورت می گیرد که چه دستگاه هواسازی مناسب است و یا چه فن کویلی باید اجرا شود تا موقعیت دقیق ساخت چیلر به درستی در نظر گرفته شود. در این بخش نحوه اتصال و کنترل دستگاه های صنعتی بسیار مهم است و متصل به چیلر خنک کننده ارزیابی می شود. دقت کنید که این موقعیت به واسطه مهندسان ارزیابی می شود و البته که باید در ابعاد مختلفی پیش بینی شود.

اگر بخواهیم بخشی را به عنوان پایان گام دوم ساخت چیلر در نظر داشته باشیم تعیین قیمت است که بر اساس خصوصیات مورد نظر چیلر و طبق سلیقه مشتری در نظر گرفته می شود و یک پیش فاکتور مشخص را در بر می گیرد.

گام سوم ساخت چیلر ( آغاز پروژه)

در واقع دو گام قبل به عنوان پیش نیازهایی هستند که برای ساخت چیلر باید رعایت شوند. آغاز ساخت چیلر زمانی صورت می گیرد که مشتری از کارخانه بازدید نماید و یک قرارداد بین مشتری و تولید کننده چیلر برقرار شود. اینکه ساخت چیلر به واسطه مواد اولیه مرغوب و مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد بسیار مهم است. استفاده از کمپرسورهای بیتزر و همینطور هنبل نیز در این زمینه بسیار دیده می شود. یک سری تجهیزات الکترونیکی اروپایی هم وجود دارد که شامل gmc و یا alco است. این تجهیزات در بر گیرنده همه خصوصیات استاندارد هستند.

نیاز است که یک سری تست های مختلف بر روی چیلر صورت بگیرد که از نظر عملکردی و تحویل در محل گزینه خوبی است. اینطور که مشخص است، این موارد همگی در ساخت چیلر استفاده می شود. در بررسی های صورت گرفته مشخص شده است که برای ساخت چیلر باید بتوان موقعیت دستگاه را سنجید و این موضوع سبب می شود که استفاده از آن دقیق تر صورت بگیرد.

پارامترهای مهم در ساخت 

برای ساخت چیلر نیاز است که یک سری پارامترها ارزیابی شود. اولین گزینه مایع تبخیر مبرد از اواپراتور است که باید بررسی شود. مورد بعدی دمای مبرد در کندانسور است که طبق سیاست های مشخص ارزیابی می شود. نیاز است که دمای محلول در خروجی ابزوربر بررسی شود و همینطور نیاز است که دمای محلول در خروجی ژنراتور ارزیابی شود.

نیاز است که غلظت محلول ورودی به واحد جاذب ارزیابی شود. همینطور پارامتر فشار بخار ورودی نیز بسیار مهم است و باید از همه تناژ ارزیابی شود.

محاسبات لازم برای ساخت 

برای اینکه طراحی چیلر به درستی صورت بگیرد نیاز است که یک سری محاسبات انجام شود. در واقع باید دبی و خواص مبرد ارزیابی شود و نیاز است که در این زمینه معادلات بقای جرم و انرژی نیز تعیین شود. دقت کنید که دبی و خواص محلول در ژنراتور و همینطور ابزوربر نیز تعیین می شود. خواص محلول بر اساس نمونه های پی تی ایکس مشخص می شود و فشاری که در ژنراتور وجود دارد به واسطه فشار اشباع کندانسور خواهد بود. دقت کنید که با نوشتن معادله بقای جرم می توان دبی ورودی محلول به ژنراتور را به دست آورد و همینطور عدد و فشار دو مخزن را نیز زیر سوال برد.برای نوشتن معادلات باید بتوانید دبی جرمی خروجی واحد جاذب را داشته باشید و همینطور نیاز است که بقای جرم لیتیوم بروماید دبی ورودی نیز بررسی شود.

پیش از ساخت چیلر جذبی باید از نحوه عملکرد آن اطلاع داشت!

چیلر جذبی دستگاهی است که از 4 قسمت اصلی اواپراتور، ابزوربر،ژنراتور و کندانسور تشکیل شده است. مایع مبرد در بخش اواپراتور روی لوله های آب تهویه ای که در فن کویل هستند پاشیده می شود. به این لوله ها آب چیلر نیز گفته می شود. در این راستا خلا وجود دارد و این خلا بسیار بالا است و سبب می شود که آب در درجه حرارت کم تبخیر شود و در نهایت سبب سرد شدن لوله های آب چیلر می شود. بخارها توسط مایع لیتیوم بروماید جذب می شود و لیتیوم بروماید با جذب آب رقیق تر می شود و از پمپ کوچکی استفاده می شود که شامل قدرت 34 وات هستند که در بخش فوقانی دستگاه منتقل شده است. انتقال لیتیوم بروماید از طریق مبدل حرارتی صورت می گیرد. در این راستا شرایط برای عبور لیتیوم بروماید رقیق شده فراهم می شود.

در بخش فوقانی دستگاه نیز لوله های بخار وجود دارد که داغ تر می شود و سبب تبخیر آب می شود. لیتیوم بروماید غلیظ شده و از طریق مبدل حرارتی به بخش ابزوربر برای جذب انتقال می یابد. بخارهایی که تبخیر شده اند در بخش ژنراتور در لاین لوله های کندانسور تقطیر می شود و به بخش اواپراتور برگشت داده می شوند. این سیکل به صورت مرتب دنبال می شود و لوله های آب چیلر نیز تا دمای 6.67 درجه سانتیگراد سرد می شود. مصرف برق این دستگاه به طور کلی دو پمپ کوچک را شامل می شود و شامل مجموع برق مصرفی کمتر از 68 وات است که رقم قابل قبولی را در نظر می گیرد.

ساخت چیلر تراکمی و جذبی بر اساس نوع کاری که دارند تا حد زیادی با هم فرق می کند  بسیار مهم است که چیلرها در موقعیت دقیق ساخته شوند 

نکات مهم ساخت 

قیمت چیلر گاه بسیار متغیر است و این موضوع خریدار را نگران می کند موضوع از این قرار است که برای ساخت چیلر یک سری قطعات مانند هواساز و … استفاده می شود که برخی از لیست قیمت چیلر وابسته به قیمت هواساز است. در فروش چیلر این موارد بسیار مهم است. اینطور که بررسی ها نشان می دهد ساخت چیلر جذبی به واسطه دقت بالایی که دارد کمی از نظر هزینه گرانتر خواهد بود و این موضوع می تواند موقعیت ساخت چیلرها را کمی بهبود بخشد. البته که سطح اجرای چیلرها به صورت کاملاً کاربردی پیش بینی شده است و مشخص است که برخی از چیلرها هستند که می توانند به واسطه موقعیت لوله های اجرایی پیش بینی شوند.

طراحی چیلر از نظر ساختمان و نوع مونتاژ بسیار مهم است. خرید چیلر باید با دقت صورت بگیرد ظرفیت دستگاه بررسی شود و پیش بینی هایی که پیش از ساخت چیلر در نظر گرفته شده است با موقعیت نهایی کار ارزیابی شود همه این موارد کمک می کند تا ساخت چیلر واقعی تر از حد معمول دنبال شود و یک رویکرد بی نظیر و خارق العاده داشته باشد. بسیاری از چیلرها هستند که هم از نظر ساخت قوی بوده و هم قیمت مناسبی دارند و انتخاب خوبی محسوب می شوند.

اطلاع از لیست قیمت چیلر شرکت واته: لیست قیمت چیلر تراکمی
جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت سیستم های تهویه مطبوع و انتخاب مناسب ترین سیستم برای پروژه های خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

 

نویسنده: