مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مزایای چیلر تراکمی

مزایای چیلر تراکمی

فوریه 27, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

فواید استفاده از چیلر

چیلر، انواع مختلفی دارد و هر یک از آنها دارای ویژگی های مخصوصی می باشند. چیلر، به طور کلی، فوایدی مانند صرفه جویی در مصرف انرژی، کاهش آلودگی صوتی، کاهش تولید گاز های گلخانه ای و غیره را شامل می شود.

مزایای چیلر تراکمی

از تجهیزات مهم سرمایش، چیلرتراکمی می باشد. تمامی چیلر ها در اصل نوعی پمپ گرمایی می باشند. آنها، گرمای موجود در فضای داخلی را جذب کرده و آن را توسط برج خنک کننده کندانسور هوایی، به فضای خارجی منتقل می کند.

از چیلر تراکمی می توان در پروژه های مسکونی و بزرگترین پروژه های اداری و تجاری استفاده کرد. هم چنین قابلیت خنک کاری دستگاه های کوچک صنعتی و حتی خنک کاری بزرگترین سازه های صنعتی را دارد. در مقایسه با انواع گوناگون چیلرها، چیلر تراکمی قیمت مناسب تری دارد.

از دیگر مزایای این نوع چیلر، نصب آسوده و کم هزینه آن می باشد. چیلر تراکمی، راندمان کار بالایی دارد و در هر نوع شرایط آب و هوایی، قابل استفاده می باشد. همینطور ساخت چیلر تراکمی به شکل سرمایشی و گرمایشی امکان پذیر است.

در صورت استفاده از چیلر تراکمی، می توانیم به وسیله کنترلرهای هوشمند، سیستم سرمایشی و دمای آن را به طور دقیق کنترل کنیم.

نگهداری این چیلر، بسیار کم هزینه و آسان می باشد. همچنین، دستگاه چیلر تراکمی، پرکاربردترین دستگاه در ایران و جهان می باشد و برتری های آن نسبت به دستگاه های دیگر بسیار بیشتر است.

مزایای چیلر تراکمی نسبت به چیلر جذبی  

ضریب عملکرد چیلر تراکمی بسیار بالاتر از چیلر جذبی می باشد. همچنین تجهیزات چیلر تراکمی کمتر از چیلر جذبی می باشد که در نتیجه فضای کمتری را اشغال می کند. ارتفاع تجهیزات چیلر تراکمی نسبت به جذبی، کمتر است. مبرد چیلر جذبی بعد از نصب درون آن تزریق می شود، در حالی که مبرد چیلرهای تراکمی، درون آنها قرار میگیرد. فوندانسیون چیلر تراکمی، بسیار مقاوم و محکم می باشد. علاوه بر این ها، قیمت تمام شده ی چیلر های جذبی نسبت به چیلر تراکمی بیشتر است.

برای مطالعه بیشتر درباره تفاوت های چیلر تراکمی و جذبی، کلیک کنید.

نویسنده: