مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

چطور یک فن کویل مناسب بخریم؟

چطور یک فن کویل مناسب بخریم؟

ژانویه 12, 2021

حتما برای شما هم سوال است که چطور یک فن کویل خوب انتخاب کنیم و چه پارامترهایی را مدنظر قرار دهیم؟ در این مقاله قصد داریم در این زمینه کمی دقیقتر بررسی داشته باشیم. خرید فن کویل نیاز به ارزیابی برخی پارامتر مهم دارد.

اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

راهنمای خرید فن کویل

دقت کنید که در ابتدا باید به مقدار خنک کننده و حرارت دهی دقت شود که توسط واحد فن کویل ارزیابی می شود و این موضوع وابسته به شرایط دمای طرح داخلی خواهد بود.

ضریبی که برای واحد توزیع هوای فشرده در نظر گرفته می شود در صورتی که حجم بالا برای توزیع باشد موقعیت 0.85 درست است و در صورتی که قدرت خنک کنندگی و گرمایش مدنظر باشد باید ضریب 0.93 را در بررسی قرار داد.
در خرید فن کویل نیاز است که به دور ردیف قطب نما نیز دقت شود که ظرفیت خنک کننده و حرارت بیشتر را مشخص کرده است و این گزینه بر اساس تقاضای مشتری و طبق قیمت های بالاتر تولید و عرضه می شود.
در هنگام خرید فن کویل بهتر است که سقف و زمین دستگاه بررسی شود که در واقع چنین پروسه ای به این معنی است که از ورق های گالوانیزه برای اجرای آن استفاده شده است و ضخامت این ورق ها در حدود 5.1 میلی متر است. دقت کنید که این فن کویل ها به طور کلی موقعیت بدنه خوبی داشته باشند.
فن هایی که مخصوص سقف هستند با فن های زمین متفاوت بوده و در دستگاه های کویل بهتر است که از فن های ABS استفاده شود.

در صورتی که طرفدار کوپلینگ باشید می توانید از پلی پروپیلن نیز استفاده کنید که معادل با P.P است.


واحدهای فن کویل می بایست از موتور الکتریکی سه سرعته مجهز استفاده کرده باشد به طوری که حفاظت حرارتی لازم برای محافظت از موتور در نظر گرفته شود و این حفاظت در برابر بارهای بیش از حد بررسی شود و همینطور دمای بالای سیم پیچ نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

مورد دیگری که بسیار اهمیت دارد در خصوص واحدهای فن کویل تهویه زمین و سقف است.

در این واحدها از عایق پلی استایرن استفاده شده است که شرایط طراحی آنها به صورت ساده بوده و شامل فیلترهایی است که قابل شستشو هستند و همینطور از شیرهای تزریقی برای آنها استفاده شده است.

نیاز است که لوله های مورد نظر در بخش های سمت چپ یا راست کویل ها قرار بگیرند تا برای پروژه های مختلف قابل سفارش باشد و تعیین موقعیت درستی را شامل شود.
همه واحدهای فن کویل می بایست شامل ضمانت باشد به طوری که هر نوع خرابی بی اساس قابل پیگیری و رفع باشد در غیر این صورت مشکلات زیادی ایجاد می شود. در خرید فن کویل موارد بالا را لحاظ کنید.

پیش از خرید فن کویل ساز و کار آن را بشناسید

اگر به فکر خرید فن کویل هستید باید بتوانید ساز و کار آن را به خوبی شناسایی کنید در غیر این صورت دچار مشکل می شوید.

فن کویل ها همانطور که از نامشان مشخص است به این صورت کار می کنند که آب سرد یک بار به واسطه یخچال و فریزر و توسط دو سینی در بخار خنک سازی می شوند.

مایعی که تبخیر شده است وارد یک محلول متمرکز می شود که این محلول معمولاً پتاسیم برمید هستند. این مایع باید جذب محلول شده باشد.

در واقع چنین محولی از ژنراتور فراهم می شود. محلول به واسطه فرایند مشخصی که سبب می شود گرما به آب خنک کننده جذب شود، رقیق می شود.

محلول در جذب کننده رقیق می شود و و به واسطه مبدل حرارتی به ژنراتور جریان پیدا می کند. آب گرم 95 درجه وجود دارد که سبب گرم شدن محلول رقیق می شود و در نهایت مبرد موقعیت انبساط پیدا می کند.

مبردی که تبخیر شده است چگال می شود و به مدار مبدل انتقال می یابد. جاذب رقیق می شود و در موقعیت بازسازی قرار می گیرد و در نهایت بازیافت می شود.
یک سیستم فشار پایین مطرح است که سبب می شود مایع جذب تبخیر شود و گرما از آب سرد حذف می شود.

حال نوبت به یک منبع حرارت مانند بخار یا گاز خروجی و یا آب گرم است که بتواند پروسه بازسازی محلول جذب را به خوبی دنبال نماید.
خرید فن کویل در مدل سانتریفیوژ اصطکاکی با ساز و کار مختلفی همراه است.

به طور کلی این طراحی به شکلی است که سبب می شود در انرژی صرفه جویی صورت بگیرد و همینطور از فناوری خاصی در آن استفاده شده است که سبب می شود تحمل مغناطیسی بالاتر برود.

کمپرسور نیازی به روانکاری ندارد و شامل یک موتور دی سی بوده که بر اساس سرعت متغیر ارزیابی می شود.

به طور کلی ظرفیت ها بین 60 الی 300 تن متغیر اعلام شده است.

خرید فن کویل با پیچ روتاری

در صورتی که کمپرسور پیچ یا اسپیلت در فن کویل ها شامل دو روتور پیچ خورده در یک محفظه باشند موقعیت باید ثابت ارزیابی شود.

چرخ دنده ها می بایست چرخانده شوند و از گاز استفاده شود تا حجم بین دو روتور فشرده کاهش یابد.
ظرفیت برای فن کویل ها توسط یک شیر ورودی کشویی ارزیابی می شود و همینطور شامل درایو متغیر سرعت است که به آن دی اس دی گفته می شود که روی موتور کنترل می شوند. ظرفیتی که برای این بخش در نظر گرفته شده است بین 20 الی 450 تن است.
چیلر فشاری مکانیکی بر اساس نوع کمپرسور دسته بندی یا طبقه بندی می شود که در مدل های سوئیچینگ، پیچ دورا و گریز از مرکز است و هر یک شامل موقعیت اصطحکاک کمتر از گریز از مرکز خواهد بود.
پروسه فشرده سازی شرایط متفاوتی دارد به طوری که در فشرده سازی اجزای اصلی چیلر مثل اواپراتور و کندانسور و کمپرسور و همینطور دستگاه های اندازه گیری جریان دخالت می کند که توسعه قابل توجه خود را دارند. اواپراتور ها سمت چپ و پایین درجه حرارت سیستم است و همینطور شامل خازن گرمایی سیستم می شود.
وضعیت دمای پایین برای آب جوش در نظر گرفته می شود که معمولاً 4.4 درجه سانتیگراد است و این دما تحت شرایط خلا در تبخیر کننده قرار می گیرد. در واقع شرایط به این صورت است که آب سرد شده از طریق لوله های تبخیر شده به واسطه گرمای هان تبخیری سرد می شود. این رویکرد سبب می شود که دمای خروجی به میزان حدود 7 سانتی گراد کاهش داشته باشد.

راهنمای قطعات در زمان خرید فن کویل

پمپ بخشی از فن کویل است که وظیفه اسپری کردن مبرد روی لوله های تبخیر را به عهده می گیرد تا بتواند در انتقال حرارت روند خوبی داشته باشد. مبرد ها همان آب مقطر هستند. بخار مبرد جذب می شود و همینطور جذب لیتیوم برمید می شود. این فریند ادامه پیدا می کند و برومید لیتیوم یک محلول رقیق می شود. در نهایت شاهد کاهش ظرفیت جذبی خواهیم بود. پس از آن پمپ محلول سبب می شود که محلول رقیق به ژنراتور انتقال یابد و این روند به حدی ادامه دار است که در دو مرحله دو طرفه تمرکز صورت می گیرد و آب جذب شده قبلی جوش می شود. محلولی که رقیق شده است به مولد درجه حرارت بالا جابجا می شود. در این شرایط عملیات گرم شدن صورت می گیرد و پس از آن به یک محلول غلیظ متوسط ورود می کند.

نگهداری پس ازخرید فن کویل

کسانی که قصد خرید فن کویل دارند باید به پروسه نگهداری آن نیز دقت داشته باشند. همه دستگاه های فن کویل نیاز به تعمیر و نگهداری در شرایط مختلف آب و هوایی دارند و بخش مهمی که برای دستگاه در نظر گرفته شده است فیلترها هستند به طوری که فیلتر سبب می شود که هوایی تمیز و بدون ذرات معلق داخل محیط شود. در صورتی که فیلترها در بازه های زمانی مشخص شسته نشده باشند و یا در شرایطی استفاده شود که نیاز به تعویض است و این کار صورت نگیرد راندمان دستگاه تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و میزان هوایی که از فیلتر خارج می شود اگر کمتر شود سبب می شود که فشار زیادی به فن دستگاه وارد شود. همه این موارد برای فن کویل ها باید به طور دقیق رعایت شود در غیر این صورت اثرات بدی ایجاد می شود و مشکلاتی فراهم خواهد شد.

ابعاد و اندازه در زمان خرید فن کویل

در راستای فن کویل یکی از مهمترین موضوعات دقت به ابعاد آن است و این گزینه برای چیلر و هواساز نیز بسیار مهم است و حتی در قیمت فن کویل نیز تاثیر می گذارد. دقت کنید که فن کویل ها شامل اندازه های مختلف و مدل های دیواری و کاستی و سقفی و کانالی هستند و ظرفیت هوادهی برای آنها از 200 الی1000cfm ارزیابی شده است. این محصولات برای ساختمان های مسکونی و اداری و تجاری تولید می شود و در نهایت بازار رقابت بسیار گسترده است. موقعیت ساختمان و نحوه اجرای کانال کشی نیز بسیار مهم است و به واسطه آن باید اجرای درست و بهینه باشد.
قطعات فن و کویل در خرید فن کویل بسیار مهم است به طوری که باید تبادل حرارت در موقعیت درستی صورت بگیرد و انتقال دما نیز به داخل ساختمان دقیقاً طبق تنظیمات باشد که این موضوع در خرید فن کویل باید به دقت بررسی شود و شرایط آن برای فصل های سرد و گرم سال نیز مورد ارزیابی واقع شود.

اطلاع از لیست قیمت ===> لیست قیمت فن کویل

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

نویسنده: