مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

خرید فن کویل کانالی

خرید فن کویل کانالی

فوریه 21, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.
برای دریافت لیست قیمت فن کویل روی لینک زیر کلیک کنید.

فن کویل کانالی

یکی از مهم ترین تجهیزات سرمایشی و گرمایشی، که سرمایش و گرمایش محیط را از راه جریان آبی که داخل لوله های کویل وجود دارد، به خوبی تامین می کنند، فن کویل ها هستند. آنها، از نظر کاربری و شکل و ساختار به انواع مختلفی تقسیم می شوند، مانند: فن کویل سقفی، فن کویل کانالی و فن کویل زمینی. 

تمام تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به لحاظ ساختاری ،کاربری و نحوه لوله کشی به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

فن کویل های کانالی از نظر ساختار

فن کویل توکار

فن کویل های کانالی توکار جزو فن کویل های سقفی هستند که به آنها داکت فن کویل نیز گفته می شود. کار کردن بدون صدا و تولید هوای تازه در ظرفیت بالا ، از ویژگی های برجسته این نوع فن کویل می باشد.

فن کویل روکار

فن کویل های روکار به دو دسته تقسیم میشود : فن کویل های روکار ایستاده و فن کویل های روکاردیواری. فن کویل روکار دیواری فاقد کانال است اما فن کویل کانالی روکار ایستاده دارای کانال است.

تقسیمات فن کویل های کانالی از نظر نحوه لوله کشی

فن کویل های کانالی دو لوله

یک لوله برای ورود آب و یک لوله برای خروج آب، در فن کویل دو لوله ای وجود دارد. حالت گرمایشی و سرمایشی فن کویل، با دستگاهی که به فن کویل وصل میشود تعیین می شود، مثلا اگر فن کویل به چیلر وصل باشد، آبی که در آن جریان دارد سرد، و از آن برای سرمایش استفاده می شود. اگر فن کویل به دیگ آب گرم وصل شود، ابی که در آن جریان می یابد گرم، و برای گرمایش از آن استفاده می شود.

فن  کویل های کانالی ۴ لوله ای

فن کویل کانالی ۴ لوله ای، دو لوله برای ورود آب و دو لوله برای برگشت آب دارد. این نوع از فن کویل ها به طور همزمان به بویلر و چیلر وصل می شوند و آب گرم و سرد در لوله ها به طور هم زمان جاری می شوند. از  این فن کویل در ساختمان های بزرگ استفاده می شود. از قابلیت های ویژه این فن کویل ها، سرد و گرم کردن همزمان دو نقطه مختلف از یک محیط می باشد.

مهم ترین ویژگی های فن‌کویل کانالی

 وجود فیلترهای آلومینیومی که قابل شستشو و همچنین تعویض هستند.

از مهم‌ترین اجزای فن کویل،  فن می باشد. فن های سه سرعته از نوع سانتریفیوژ، ساخته شده از فلزهای مقاوم، بهترین نوع فن برای فن کویل های کانالی است.

فن کویل هایی که می توان به راحتی به اجزاء داخلی آنها دسترسی داشت از باکیفیت ترین فن کویل ها می باشند.  

فن کویل های کانالی ویژگی های دیگری نیز دارند که از بین آن ها می توان به: داشتن بدنه فلزی مقاوم نسبت به خوردگی و زنگ زدگی و همچنین قابلیت اتصال به هوای آزاد، اشاره کرد.

نصب آسان، عدم انتقال آلودگی هوا، امکان نصب در فضاهای کوچک، از دیگر مزیت های فن کویل کانالی می باشد.

نویسنده: