مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مقایسه ایرواشر و دستگاه زنت

مقایسه ایرواشر و دستگاه زنت

فوریه 23, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تفاوت های ایرواشر و دستگاه زنت

ایرواشر و دستگاه زنت، تفاوت های بسیار زیادی دارند. یکی از تفاوت های آنها، نحوه عملکردشان در حالت سرما می باشد.  در دستگاه زنت، هوای گرم وارد این دستگاه می شود و برای اینکه خنک شود باید از سلولزهایی که از قطرات آب سرد پر شده است، عبور کند. اما خنک کردن در ایرواشر بدین صورت است که هوا وارد دستگاه می شود و به وسیله سلولزهای تشکیل شده از اسپری های آب، خنک می‌شود. هنگامی که آب وارد دستگاه ایرواشر شود، به شکل پودر شده اسپری می شود، نه به شکل قطره ای.  

مکان استفاده و مقدار صدای تولیدی دستگاه زنت و ایرواشر، از دیگر تفاوت های این دو دستگاه می باشد. دستگاه‌ زنت صدای کمتری را تولید می‌کند و همین،  سبب استفاده از آنها در بالکن خانه‌ها می شود. اما دستگاه‌های ایرواشر، به خاطر اسپری کردن آب، صدای بیشتری تولید می کنند و موجب شده از این دستگاه بیشتر در  بام خانه و یا ساختمان‌ها استفاده شود.

عملکرد این دستگاه ها در مکان های مختلف، تفاوت بعدی آنهاست. درمکان هایی با ابعاد و متراژ کم، از دستگاه زنت استفاده می شود اما در مکان هایی با متراژ زیاد همچون ساختمان‌ها، سالن ها، مراکز تجاری و کارگاه‌های صنعتی، ایرواشر کاربرد بهتری دارد.

نویسنده: