مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مقایسه کویل مسی با کویل آلومینیومی

مقایسه کویل مسی با کویل آلومینیومی

دسامبر 11, 2021
برای استعلام قیمت کویل های خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

۱ . مقایسه راندمان کویل مسی با کویل آلومینیومی

مهم ترین اختلاف کویل مسی با کویل آلومینیومی در مقایسه راندمان و قیمت آنهاست. میزان گرمایش مس حدودا دو برابر گرمایش آلومینیوم است در نتیجه راندمان انتقال حرارت مس از آلومینیوم بیشتر خواهد داشت.

کویل آلومینیومی نسبت به کویل مسی مقاومت کمتری دارد، به همین علت تولیدکنندگان معمولا کویل آلومینیومی در باکسی از جنس گالوانیزه (تیوبشیت، روبند) قرار می دهند، تا از ضرب خوردگی جلوگیری شود، همین امر باعث می شود تعمیر و نگهداری آن سخت شود. کویل مسی در معرض خوردگی تحت عنوان Formicary Corrosion و کویل آلومینیومی نیز در معرض باکتری و کپک زدگی قرار دارد و این یکی از دلایلی است که معمولا سازندگان ، لوله های کویل را از مس و فین های اطراف آن را برای افزایش انتقال حرارت و حرکت بهتر سیال در میان کویل از جنس آلومینیوم می سازند.

2. مقایسه کویل مسی با کویل آلومینیومی از نظر قیمت

به علت افزایش روزانه قیمت مس، کویل های مسی با ضخامت کمتر تولید می شوند که مشکلات خاص (از جمله راندمان کمتر و آسیب پذیری بیشتر) را به همراه دارد. اکثر سازندگان و خریداران، امروزه به خاطر قیمت کمتر کویل آلومینیومی ترجیح می دهند که از نوع آلومینیومی به جای مسی استفاده کنند.

3.کویل مسی بهتر است یا کویل آلومینیومی ؟

از نظر راندمان و کیفیت، کویل مسی اگر به صورت استاندارد ساخته شود به نسبت کویل آلومینیومی خیلی بهتر است ولی بدلیل قیمت بالای مس، در ساخت آن از جنس مرغوب استفاده نمی شود که این امر باعث کاهش کیفیت و راندمان کویل می شود، در مقابل بدلیل قیمت کم آلومینیوم تولیدکنندگان و خریداران ترجیح میدهند که از کویل آلومینیومی استفاده کنند.

توجه داشته باشید کویل آلومینیومی هم از راندمان قابل قبولی برخوردار است و اگر سازندگان در تولید آن دقت کنند جایگزین خوبی برای کویل های مسی می باشد.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
نویسنده: