مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

پکیج یونیت هوایی یکپارچه

پکیج یونیت هوایی یکپارچه

فوریه 21, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

پکیج یونیت هوایی یکپارچه

یونیت هوایی یکپارچه، دستگاهی می باشد که به دو قسمت تقسیم شده است. یک قسمت از این دستگاه را چیلر هوایی یا همان هوا خنک، و دیگر قسمت آن را هواساز شکل داده است. به دلیل اینکه چیلر به کار رفته در آن، از نوع هوا خنک (هوایی) می باشد، به آن پکیج یونیت هوایی گفته می شود. همچنین به این دستگاه پکیج هوایی یکپارچه هم گفته می شود. در واقع منظور از یکپارچه این است که چیلر و هواساز به طور سرهم و کنار همدیگر در یک دستگاه واحد هستند.

(به کویلی که حاوی مبرد است، کویل DX می گویند)

پکیج یونیت یکپارچه چیست؟

پکیج یونیت یکپارچه، یک دستگاه مطمعن و مقرون به صرفه است. این دستگاه بدون وجود هرنوع لوله کشی و مدار آب، برای عملیات سرمایش، نصب می شود و تهویه ساختمان را انجام می دهد. از لحاظ حرارتی هم صرفه جویی خوبی دارد و باعث می شود هزینه های مصرفی برق کاهش پیدا کند.

این دستگاه، با دانش فنی متخصصان و مهندسان، در ابعاد و ظرفیت های گوناگون و با بهترین کارایی و عملکرد طراحی و ساخته می شوند.

گرمایش و سرمایش در پکیج یونیت هوایی یکپارچه

۱ . سرمایش (برودت)

اگر چیلر و هواساز به طور جداگانه در یک ساختمان به کار رود، چیلر می بایست پس از سرد کردن محلول گلیکول و آب، آن را به کویل هواساز ارسال کند. چرا باید محلول گلیکول و آب باید سرد شود؟ زیرا گلیکول یا همان ضد یخ مایعی می باشد که برای کاهش دمای انجماد، به آب اضافه می شود. رخداد مهم این است که نخست، باید آب را سرد کرد و پس از اینکه آب سرد در کویل هواساز جاری شد، باعث کاهش دمای هوای عبوری از روی کویل می شود. این کار باعث تبدیل انرژی به واسطه آبی که تلف شده می شود. حذف این تبدیل انرژی، باعث کاهش مصرف برق دستگاه می شود.

۲ . گرمایش (حرارت)

عملکرد دستگاه پکیج هوایی یکپارچه برای گرمایش مانند عملکرد سیستم هواساز و چیلر می باشد. هنگامی که این دستگاه به صورت گرمایشی کار می کند، مصرف برق آن مانند دستگاه هواساز به چرخش یک فن محدود می شود، یعنی فقط باید آب گرم موتورخانه را در کویل آبگرم جاری کرد. بنابراین، مصرف برق این دستگاه در حالت گرمایشی، به نسبت هواساز، کمتر و بیشتر نیست و یکسان است.  

نویسنده: