مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

چیلر آب خنک

چیلر آب خنک

فوریه 19, 2022

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

یکی از انواع چیلر های تراکمی، چیلر (آب خنک) می باشد. از این نوع چیلر در تهویه مطبوع تابستانی، به عنوان مولد سرما و برای خنک‌کاری انواع تجهیزات صنعتی استفاده می گردد.

 در این نوع چیلر تولید سرمایش بر مبنا و اساس سیکل تراکمی – تبخیری کار است . این چیلر در ظرفیت‌های بزرگ و یا متوسط طراحی و ساخته می شود.

از این نوع چیلر در راستای سرمایش واحدهای مسکونی، اداری و مجتمع‌های فرهنگی، ورزشی استفاده می شود.  همچنین در خنک کاری انواع تجهیزات و دستگاه های صنعتی و در سرمایش صنایع شیمیایی، غذایی و … از آن بهره می گیرند.

چیلر ، آب سرد تولید می کند . علاوه بر آن، سرمایشی که هواساز ها، فن‌کوئل‌ها، راکتورهای صنایع دارویی و غذایی، قالب‌های تزریق پلاستیک و تجهیزات صنعتی نیاز دارند را تأمین می‌کند.

شکل و ساختار چیلر آب خنک

این چیلر ساخته شده از چهار قسمت اصلی می باشد و همچنین از قطعات حفاظتی و کنترلی شکل گرفته است.

از جمله قطعه های مهم و اصلی که در تمامی چیلرهای تراکمی ، می توان کندانسور، کمپرسور، شیر انبساط و اواپراتور را نام برد.

حال پرسش مطرح شده این است که چرا به این نوع چیلر تراکمی، چیلر آب خنک گفته می شود؟ به دلیل نوع کندانسوری که در این چیلر به کار رفته است به آن چیلر آب خنک گفته می شود. کندانسور استفاده شده در این چیلر از نوع آبی می باشد و مبرد داغ شده توسط کمپرسور به برج خنک کننده ارسال شده و در آن سرد می شود.

انواع مختلف

چیلر آب خنک بر اساس قطعه های سازنده و نوع کارکرد آن، به انواع گوناگونی تقسیم میشود.

قطعات اصلی و تشکیل دهنده ی چیلرهای آب خنک

کندانسور

یکی از مهم ترین قسمت های چیلر آبی، کندانسور آن می باشد. انتخاب کندانسور مناسب، باعث افزایش ضریب عملکرد، افزایش راندمان و مصرف بهینه برق می شود.

کمپرسور

از اجزای اصلی و تاثیر گذار چیلر آب خنک، نوع کمپرسور آن  می باشد. انتخاب کمپرسور مناسب، باعث طول عمر دستگاه و افزایش ضریب عملکرد آن می شود.

اواپراتور

اواپراتور عملکرد چیلر را نشان می دهد و همچنین برودت مورد نیاز چیلر آب خنک توسط اواپراتور تولید می شود.

نوع اواپراتور انتخاب شده، در ابعاد، ضریب عملکردو طول عمر دستگاه، تاثیر بسیاری دارد.

کاربری

در انتخاب چیلر، نوع کاربری آن بسیار مهم می باشد و نوع کندانسور، کمپرسور و اواپراتور آن، با توجه به این که  چیلر برای چه نوع کاربر‌ی‌ای تولید می‌شود، می تواند تغییر کند.  

خنک کاری تجهیزات، تهویه مطبوع تابستانی و سرمایش فرآیندی از جمله کاربری های چیلر می باشد.

نویسنده: