مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

کندانسور چیلر تراکمی

کندانسور چیلر تراکمی

مارس 2, 2022

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

 

کندانسور چیلر تراکمی و انواع آن

همه ی چیلر های تراکمی دو مبدل حرارتی دارند: کندانسور چیلر و اواپراتور چیلر.

علاوه بر چیلر تراکمی، کندانسور و اواپراتور، در مدار دستگاه های سرمایشی و گرمایشی دیگری نیز به کار می روند، دستگاه هایی همانند: داکت اسپلیت.

کندانسور چیلر تراکمی دو نوع دارد. انتقال گرما در کندانسور، یا بین مبرد و آب می باشد و یا بین مبرد و هوا می باشد. در صورتی که مبرد گرما را به آب بدهد، کندانسور آب خنک و یا کندانسور چیلر تراکمی آب خنک نامیده می شود اما در صورتی که مبرد گرما را به هوا انتقال دهد، به آن کندانسور هوا خنک و یا کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک می گویند.

کندانسور چیلر تراکمی آب خنک

کندانسور چیلر تراکمی آب خنک نوعی از مبدل حرارتی پوسته و لوله می باشد. مبرد داخل لوله هایی که معمولا جنسشان از مس است جریان می یابد و آّب در اطراف لوله ها جاری می شود. از دیواره لوله ها گرمای مبرد به آب منتقل می شود. آب گرم شده، برای اینکه دوباره به کندانسور برگردد و گرما را از مبرد بگیرد، می بایست که خنک شود. برای اینکه آبگرمی که از کندانسور خارج می شود را خنک کنند، دستگاه برج خنک کننده را درکنار چیلر تراکمی آب خنک نصب می کنند. مبرد، گرمای اضافی خود را به آب می دهد و از حالت گازی شکل به مایع تبدیل می شود.

کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک

کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک، نوعی مبدل حرارتی هوا خنک است. این نوع از کندانسور در ابعاد بزرگتری ساخته می شود. در کندانسور چیلر تراکمی هوا خنک، مبرد داخل لوله هایی که در آن وجود دارد جریان می یابد و هوا به وسیله فن، از اطراف لوله ها دمیده شده و گرما از طریق جداره لوله ها به هوا انتقال می یابد. در این کندانسور، مبرد، به شکل مستقیم گرمای اضافی خود را به هوا منتقل می کند. به همین سبب، در چیلر تراکمی هوا خنک، نیازی به برج خنک کننده و آب نیست. مبرد گرمای اضافی خود را به هوا می دهد و از حالت گازی شکل، تبدیل به مایع می شود.

نویسنده: