مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

اجزا و عملکرد دستگاه زنت

اجزا و عملکرد دستگاه زنت

فوریه 26, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

اجزای کلی دستگاه زنت

پمپ آب

دمپر

فیلتر

موتور الکتریکی

فن

سیستم کنترلی

رطوبت زن

کویل های آب گرم

دریچه خروج هوا

دریچه ورود هوا

برای بررسی کامل اجزای سازنده دستگاه زنت کلیک کنید.

عملکرد دستگاه زنت

دستگاه زنت، سیستمی سرمایشی و گرمایشی است. سرمایش زنت مانند کولر آبی به این صورت است که آب لوله کشی شهری وصل شده به دستگاه،  وارد تشتک می شود و سپس آب توسط پمپ از تشتک مکیده شده و به کولکتور نازل ها می رسد. آب روی پد سلولزی جاری می شود و در سطح آن پخش می شود. همین، باعث شده است که فنی که داخل دستگاه زنت وجود دارد، هوای تازه موجود در محیط اطراف را جذب کند. هوای تازه از پد سلولزی عبور کرده و وارد دستگاه می شود. هوا از بین پد سلولزی مرطوب شده ، عبور کرده و باعث می شود هوای ورودی گرمای خود را از دست بدهد و دما کاهش یابد.

در زمستان، دریچه ای که برای ورود هوای تازه وجود دارد بسته شده و هوایی که از راه کانال برمی گردد، وارد دستگاه می شود. آب گرم وارد کویل گرمایشی می شود و از میان فین های کویل گرمایشی رد می شود. طی این عمل، دماهای هوا باالا می رود و هوای گرم وارد کانال می شود.

سیستم گرمایش دستگاه زنت

دستگاه زنت در فصل زمستان هوای مرطوب را تامین می کند. زنت این عمل را توسط سیستم رطوبت زنی انجام می دهد. در فصل زمستان، برای ایجاد هوای مطبوع، به دستگاه زنت نیاز داریم. همچنین هوایی که برای تنفس و جلوگیری از خشک شدن پوست نیاز است، توسط دستگاه زنت فراهم می شود.  

می توانیم برای تصفیه هوای ورودی در دستگاه های زنت از فیلتر های مخصوص بهره بگیریم. همچنین طبق سفارش، می توان در دستگاه زنت از سیستم رطوبت زنی نیز استفاده کرد.

نویسنده: