مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

تهویه مطبوع استخر و ویژگی های آن

تهویه مطبوع استخر و ویژگی های آن

دسامبر 23, 2022

برای مشاوره رایگان ، برآورد قیمت و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

تهویه مطبوع استخر برای تنظیم و متعادل سازی رطوبت هوا در استخرهای سرپوشیده نصب می شودوهوای سالم در فضای استخر را  فراهم می کند. قیمت سیستم تهویه بستگی به نوع دستگاه و نحوه کارکرد آن دارد. همان طور که گفته شد تهویه ی هوا در استخرها بسیار پر اهمیت است. دستگاه های تهویه باید امکانات پیشرفته داشته باشد.

انواع دستگاه های تهویه استخر
  1. هواساز
  2. چیلر
  3. بویلر
  4. فن کویل
  5. روفتاپ پکیج
  6. اگزاست فن
تهویه مطبوع استخر

سیستم های تهویه مطبوع استخر، تجهیزات مکانیکی با توانایی بالا است که برای تهویه هوای درون استخر سرپوشیده استفاده می شوند. زمان خرید سیستم تهویه ای استاندارد و کارآمد برای استخرها باید به فضای استخروهمچنین به تهویه ای که ساختمان احتیاج دارد دقت داشته باشیم . این سیستم ها برپایه ی استانداردهای تهویه طراحی و ساخته شده اند.

طراحی سیستم های تهویه استخری

سیستم های تهویه استخر به گونه ای طراحی شده است که در زمان کار کردن صدای کمی تولید میکند و به خاطر همین ، مقدار مناسبی از هوای بیرون را در اختیار فضای استخر قرار می دهند. این سیستم ها میتوانند میزان رطوبت هوا را تنظیم کنند.

یکی از موارد فنی ای که درساخت سیستم تهویه مطبوع استخر در نظر گرفته می شود، تنظیم سیستم است و آن به این صورت است که رطوبت هوا را حفظ کند و سرعت جریان هوا در داخل استخر تنظیم کند واین کار باعث جلو گیری از تبخیر آب استخر می شود.

پارامترهای خرید سیستم های تهویه استخری
  • ابعاد استخر
  • ظرفیت مورد نیاز
  • نوع دستگاه مورد نیاز
  • بودجه مورد نظر
  • موقعیت جغرافیایی
شرح خرید سیستم های تهویه استخری

کسانی که تمایل به خرید سیستم های تهویه برای استخر از جمله هواساز استخری بویلذ … را دارند باید به اندازه ی محیط استخر توجه کنند. انتخاب مدل سیستم تهویه ای، بستگی به تعداد افراد استخر و مساحت استخر دارد.در زمان خرید سیستم تهویه برای استخر، ظرفیت سیستم بر اساس متر مکعب استخر به مشتری معرفی می شود. مساحت استخر بر حسب متر مربع ارزیابی می شود؛ زمان خرید دستگاه تهویه مطبوع استخر، مقدار هوای تهویه ای برای هر نفر به ازای لیتر در هر ثانیه ارزیابی می شود.

یکی از موارد مهم در زمان خرید سیستم ، ظرفیت تهویه ی هوا است. این سیستم ها تهویه هوای استخر را برعهده دارد ولی برای تنظیم آب باید از وسایل های سنجش پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب استفاده کرد. افرادی که قصد خرید این سیستم را دارند باید بودجه ی کافی ای را در نظر بگیرند. تهویه هوای داخل استخر به سلامت افراد در ارتباط می باشد.

استخرها انواع مختلفی دارد مانند: تفریحی،آموزشی،درمانی و….

تهویه هوای استخر

برای تمیز بودن محیط استخر لازم است تهویه هوای استخر از راندمان بالا و تجهیزات مکانیزه قویتری استفاده شود. محیط استخر سرپوشیده است و افراد برای تفریح و آموزش شنا به آنجا میروند. سقف استخر حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد و تهویه هوا برای تمام قسمت های استخر وحتی نزدیکی سقف می باشد.

تهویه مطبوع برای استخرها بسیار پر اهمیت است و حتی میتوان گفت تضمین کننده سلامت شناگران میباشد. جریان هوادر محیط استخر خیلی کم است؛ دربعضی از موارد، بازگشت هوای تمیز به داخل استخرغیر ممکن است؛ چون استخرها سرپوشیده هستند؛ اگر سیستم های تهویه ای قوی فراهم شود با استفاده از عملیات مکانیکی و تجهیزات تهویه، جریان هوا را در داخل استخر فراهم میکند.

ویژگی های سیستم تهویه مطبوع استخر
  • سیستم تهویه خوب باید توانایی تعویض هوای استخر را داشته باشد.
  • کارایی دستگاه باید طوری باشد که هوای نا مطبوع به داخل استخر برنگردد و از رطوبت زیاد در داخل استخر جلوگیری کند.
  • زمان خرید دستگلاه باید ظرفیت هوا برای تعدیل دما رادر نظر بگیریم .
  • با نصب این سیستم مشکلات تنفسی و بوی نامطبوع داخل استخر برطرف میشود.
  • کویل های گرمایشی، باعث گرم کردن محیط استخر میشود

تجهیزات اگزاست فن، دستگاه هواساز و پکیج یونیت پشت بامی، رایج ترین سیستم های تهویه محسوب میشوند.

ساختارهای تهویه مطبوع استخر
  1. تامین هوای تازه
  2. سرعت تغییر هوا
  3. تنظیم شرایط دمایی
  4. ظرفیت تهویه هوا
تأمین هوای مورد نیاز

تامین هوای استخر یعنی جریان هوا را در استخر جا به جا میکند که شامل جریان هوای بیرون و هوای چرخشی داخل استخر می باشد. هوای تازه تصفیه شده از طریق سیستم‌ های تهویه ای به داخل استخر جریان پیدا می کند  و هوای آلوده به سمت سیستم تهویه هدایت و خارج می شود.

سرعت تغییر هوا

سرعت تغییر هوا یعنی مقداری از هوا که در هر ساعت در محیط استخر تعویض می‌شود.

اهداف سیستم تهویه هوای استخر
  1. آسایش افراد
  2. محیطی تمیز
  3. کنترل دمای هوا
  4. ثابت نگه داشتن دما
  5. کیفیت هوای استخر
  6. از بین بردن بوی نامطبوع
تنظیم شرایط دمایی

دمای استخرهایی که هدف آن آموزشی و تمرینی است با دمای استخرهایی که هدف درمانی دارند متفاوت است. استخرهایی که هدف درمانی دارند دمای آن بالا تر از 30درجه سانتیگراد است و برای سایر استخرها دما حدود 28 درجه سانتیگراد تنظیم می شود.

ظرفیت تهویه هوا

ظرفیت تهویه هوا برای استخرها با توجه به حجم هوای داخل استخر به متر مکعب بررسی می شود. به همین دلیل باید ارتفاع استخر را در نظر بگیریم و مناسب با آن، سیستم تهویه هوا انتخاب شود. هرچقدر حجم هوای استخر بیشتر باشد، کیفیت دستگاه بیشتراست.

نویسنده: