مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

انواع فن کویل کانالی

انواع فن کویل کانالی

ژوئن 22, 2021

فن کویل کانالی

در دنیای صنعت تهویه مطبوع، فن کویل ها مزایای زیادی دارند که سبب می شود تعداد زیادی از مصرف کنندگان به آن علاقه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم در ابتدا کمی در مورد فن کویل کانالی صحبت کنیم و سپس انواع آن را بر اساس ساختار و سطح اجرا مورد بررسی قرار دهیم.

جهت ثبت سفارش و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید.

معرفی 

فن کویل کانالی معمولاً در مدل های سقفی و توکار شناخته می شوند که مسیر ورود و خروج جریان هوا به واسطه کانال ها صورت می گیرد و از سوی دیگر توانایی ایجاد فشار زیاد در جریان هوا را دارند. این مدل از فن کویل کانالی به صورت پرفشار شناخته می شود. تامین ظرفیت هوادهی سنگین به شکلی است که می تواند امکان استفاده از هوای تازه را فراهم سازد. به طور کلی از دیگر ویژگی های متمایز برای این نوع از فن کویل می توان به مصرف بهینه انرژی اشاره کرد.

فن کویل کانالی درمدل های 800 الی CFM 2000

فن کویل کانالی در بین سایر سیستم های تهویه مطبوع تقاضای زیادی دارد و به طور کلی شامل یک یا چند ردیف کویل مسی با پره های آلومینیومی است. زیر یا پشت آنها نیز یک فن دمنده اجرا شده است. فن کویل حرارت و برودت را به واسطه هوای پر فشار از طریق کانال های مخصوصی که در سقف اجرا شده است، منتقل می سازد. امروزه از فن کویل کانالی در فضاهای عمومی و بیمارستان ها و ادارات و مدارس استفاده می شود و ظرفیت هوادهی فن کویل کانالی از 800 الی 2000 CFM است که رقم قابل قبولی است.
این فن کویل ها دارای بدنه تمام گالوانیزه است، از سوی دیگر مونتاژ آن پیچ و مهره ای است و پوشش رنگ به کار رفته در آن نیز به صورت الکترواستاتیک است. فیلتر آلومینیومی قابل شستشو دارد و همینطور سطح راندمان بالایی برای آن گزارش می شود. دستگاه دارای فن سانتریفیوژ دمنده بوده و قابلیت نصب ترموستات برای آن وجود دارد. از سوی دیگر این مدل از فن کویل عایقی با مقاومت بالا در برابر حرارت و اشتغال محسوب می شود .

کویل

فن کویل کانالی با ظرفیت های بی نظیر خود توانسته یک محصول همه فن حریف باشد. این دستگاه قابلیت نصب کویل های 3 و 4 و 6 ردیفه را دارد ولی بطور معمول از کویل 4 ردیفه در آن استفاده میسود. همینطور امکان تولید به صورت 4 لوله ای برای آن دیده می شود که شامل کویل های سرمایی و گرمایی مجزا هستند.
از سوی دیگر از کویل های گرمایی الکتریکی نیز در صورت سفارش مشتری استفاده می شود. در طراحی این مدل از فن کویل از دو دریچه هوای تازه استفاده می شود. در بدنه و و تشت تقطیر از ورق های گالوانیزه استفاده شده است. در زیر تشت تقطیر نیز از عایق استفاده شده است که از تعریق تشت جلوگیری می کند. دستگاه دارای شیر هواگیری با کاربری آسان است. همینطور دسترسی بسیار آسان به مجموعه فن و الکتروموتور در سرویس های دوره ای است. همینطور دستگاه محافظ حرارتی برای حفاظت موتور در برابر بارهای اضافی است. این دستگاه دارای موتور سه سرعته با توان بالا است.

راهنمای خرید


دقت شود که اگر قصد خرید فن کویل کانالی دارید بهتر است یک سری موارد را دقت کنید. سطح کانال کشی از مواردی است که بسیار مهم است. در واقع فن کویل کانالی خوب، دستگاهی است که نصب پیچیده ای نداشته باشد و عملیات کانال کشی در وضعیت اضافی نباشد. همینطور می بایست از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه در ساخت این فن کویل ها استفاده شود.
از سوی دیگر الکتروموتورهای به کار رفته در فن کویل کانالی می بایست بسیار مدرن و مرغوب باشد و از نظر مصرف و صدا در موقعیت خوبی قرار بگیرد. طراحی فن کویل کانالی بسیار مهم است به طوری که به ساختمان های مجاور آسیب وارد نکند و همینطور بتواند به واسطه فن های دمنده ای که دارد موقعیت گرمایشی برای محیط ایجاد کند و سبب گرم شدن محیط شود. اینطور که بررسی ها نشان می دهد ظرفیت گرمایشی یکسان با رادیاتورهای خانگی بسیار مهم است و سطح بسیار کمتری را اشغال می کند. دقت کنید که موقعیت اجرای فن کویل ها اهمیت زیادی دارد. افت فشار آب نیز در آن باید مورد بررسی قرار بگیرد.
فن کویل کانالی می بایست قابلیت تنظیم دریچه در 4 طرف را داشته باشد. از سوی دیگر می بایست دقت شود که ضرورت نصب پمپ کوچک خطی در داخل فن کویل در وضعیت گرمایش بررسی شود. در این دستگاه فیلتر آنتی باکتریال و قابل شستشو وجود داشته باشد.
وزن فن کویل کانالی بسیار مهم است و وزن بیش از حد برای سازه مشکل ساز میشود و همینطور مهم است که سطح ابعاد آن بررسی شود. موقعیت ابعاد فن کویل ها در بهترین شرایط بررسی می شود. ظرفیت سرمایش و گرمایش برای فن کویل کانالی مهم است و می بایست محل قرار گیری فیلتر به صورت پنل بازشو باشد. از سوی دیگر جهت خروجی هوا در بخش بالا و پایین بوده و قابلیت تنظیم به راست و چپ را داشته باشد. در خرید فن کویل کانالی به جهت مکش هوا دقت شود و همینطور نوع کانال بندی بررسی شود.

کلام آخر:

قیمت 

بارها سوال می شود که چرا قیمت انواع فن کویل کانالی با هم فرق دارند؟ موضوع این است که برخی از مدل ها دارای بدنه های بسیار قوی هستند که روی قیمت اثر گذار است. برخی نیز در سبک هایی طراحی شده اند که شاخص های مخصوصی دارد و از نظر کیفیت بخش های داخلی شرایط خاص خود را دارند. اجرای فن کویل ها به صورتی است که بتواند بر اساس سازه اجرا شده مشخص شود. قیمت این محصول در سال های اخیر به واسطه نوع برند، سطح برند و موقعیت اجرا مشخص می شود.
دقت کنید که برخی از فن کویل های کانالی از نظر ابعاد بزرگتر بوده و قابلیت اجرای وسیعی دارند که این موضوع خود بخشی از هزینه است. فیلتر به کار رفته در فن کویل مهم است و قابلیت اجرا و تعویض آن روی هزینه اثرگذار است.
به طور کلی می تواند در سبک های مورد نظر مشتری طراحی شود از یاد نبرید که این محصول در سال های اخیر در برندهای مختلف و سطح اجرای متنوعی طراحی و اجرا شده است و برخی از مدل ها به صورتی هستند که به شکل توکار با کمترین آسیب اجرا می شوند.
قیمت خرید در سال های اخیر تغییراتی داشته است و این روال سبب می شود تا افراد بتوانند بهترین سطح خرید را برای خود داشته باشند. فن کویل ها در شرایطی اجرا می شوند که شاخص های مخصوص به خود را در بر بگیرند. از یاد نبرید که این محصول در بهترین شرایط می تواند برای محیط هایی که نیاز به سیستم های کانالی بررسی شود.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
نویسنده: