مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته

ژانویه 21, 2023

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته

برای مشاوره رایگان، برآورد قیمت و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

چهار ویژگی اصلی

متناسب با نیاز شما

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته

یک دامنه ی کاملی از اندازه ها و انواع گوناگونی از هواساز ها در شرکت واته تولید میشود که طراح میتواند هواساز مورد نیاز خود را به آسانی انتخاب کند. هواسازهای شرکت واته از 22 سایز اصلی تشکیل شده اند که هر سایز از 3 تا 4 سطح کویل تشکیل می شوند.

طول عمر بالا

پنل ها با عایق مناسب، ورق گالوانیزه مرغوب، دمپرهای آلومنیومی دقیق، یاتاقان های فن که روغن کاری شده اند از جمله مشخصاتی می باشند که در طول عمر دستگاه های تهویه موثرهستند.همچنین مشخصه مهم دیگر،وجود مهندسان ماهر در شرکت واته برای طراحی صحیح هواسازها می باشند.

کارکرد آرام

کارکرد آرام نتایج به کارگیری سه مدل پروانه فن برای تمام سایزها می باشد.برای سرعت های کم، پروانه های فف فوروارد بدون اضافه بار و همچنین پروانه بک وارد و ایرفویل برای انتخاب به وسیله ی طراح در دسترس می باشند. علاوه بر این هر باکس از طریق پنل هایی با عایق صوتی احاطه می شوند.

سهولت در نصب و انجام تعمیرات

دسترسی زود و ایمن به داخل هواساز، جایگاه مناسب درها ، همچنین داشتن ساختاری مناسب برای بیرون کردن یاجابه جا کردن قطعات و دسترسی کامل برای مونتاژ قطعات از مزید های هواساز شرکت واته می باشد.

شرکت واته دارای یک خط کامل چیلر آبی و واحد کنداسینگ برای استفاده در هواسازهایش است. و یک تامین کننده مسئول برای کل تجهیزات تهویه مطبوع می باشد.

دامنه کاملی از سایزها

یکی از نکته های مهم برای مهندسان مکانیک ، انعطاف در انتخاب هواساز است. 22سایز هواساز تک منطقه ای و 17 سایز هواساز چند منطقه ای در شرکت واته تولید می شود که هر سایز با توجه به دبی و سطح کویل ، قابلیت نصب 3 تا 4 کویل را خواهد داشت. هوا ساز های تک منطقه ای شرکت واته از سایز 03 تا 99دبی های   800CFM تا 74580CFM را پاسخگو هستند. همچنین هوا ساز های چند منطقه ای  (MULTIZONE) از سایز 06 تا 73 با دبی  1764CFM تا 65040CFM  را پاسخگو هستند. به علاوه در صورت احتیاج به دبی بیرون از محدوده ، امکان طراحی و تولید هواساز با دبی مورد نیاز در شرکت واته وجود دارد.

هوا ساز چند منطقه ای

هواساز چند منطقه ای شرکت واته همه مشخصه های تک منطقه ای را شامل می شود، علاوه بر این ، دارای مزید های اضافی از جمله سطح تخلیه بزرگ با سرعت پایین با دمپر هم می باشد. همچنین تخلیه به طور روبرو زن و بالازن در دسترس هستند.

ساختار بدنه

دستگاه های هواساز شرکت واته بر پایه مدل هایی که متناسب با نصب در داخل و بیرون می باشد تولید می شوند. تمام پنل های خارجی ازورق گالوانیزه با کیفیت بالا می باشند. بدنه از ورق گالوانیزه گرم و پروفیل ها از آلومنیوم اکسترود شده تولید می شوند. درها و پنل ها، امکان نصب روی تمام سکشن ها را دارند. آب بندی بین پنل ها و فریم ها از طریق لاستیک های درزبند بدون سیلیکون انجام می گیرد. همچنین سطح بیرونی برای محافظت بیشتر توسط رنگ اپوکسی محافظت می شود.

هایژنیک ( بهداشتی )

هوارسان هایژنیک تولید جدید شرکت واته می باشد که با کرنر های داخلی گرد باعث می شود از رشد میکروارگانیسم ها در لبه تیز و سوراخ ها جلوگیری کند.

عایق

عایق استاندارد از ورق پیش ساخته پلی اورتان یا به طور تزریقی یا پشم سنگ یا XPS  به ضخامت های 1 اینچ و 2 اینچ تشکیل شده اند . به طور استاندارد ضخامت ورق گالوانیزه خارجی 1 میلیمتر است.

قسمت فن

این قسمت، از فن گریز از مرکز با ورودی دوبل و پروانه هایی با تیغه فورواردف، بکوارد و ایرفول تشکیل شده اند که پروانه ها به طور استاتیکی و دینامیکی بالانس می شوند. فن باکس قبل از ارسال، مورد آزمایش ارتعاشات قرار میگیرد. دمپر تخلیه روی فن های فوروارد برای کاهش قدرت عملیات پیش باردهی نصب می شود. پره های راهنمای متغییر ورودی روی فن بک وارد و ایرفویل نصب می شود. فن ها از طریق موتور الکتریکی و تسمه های V شکل به حرکت در می آیند. فن و موتور روی یک پلت فرم نصب شده واز طریق دمپر های ضد ارتعاش و اتصالات انعطاف پذیر خروجی فن از بدنه هوا ساز جدا می شوند.

شفت و یاتاقان

شفت ها از جنس CK45  هستند که سنگ خورده و پولیش می شوند. پولی فن از طریق خاری که با توجه به ماکزیمم قدرت و سرعت طراحی شده اند به شفت متصل می شود. در کلیه ی واحد ها از بلبرینگ های خود تنظیم با قابلیت روغنکاری ساخت برند های معتبراستفاده می شود. کلیه ی شفت ها را از طریق مواد مصنوعی برای محافظت در برابر رطوبت بالا پوشش میدهند.

موتورها

موتور ها از نوع سه فاز 50HZ  که از طریق یک پروانه که با روتور موتور می چرخد باعث خنک شدن می شود. استاندارد موتور IP54 و کلاس عایق F  می باشد. موتور روی پایه قابل تنظیم تسمه سوار می شود. همچنین موتور با درجه IP  بالاترهم بنا به درخواست مشتری قابل نصب می باشد.

قسمت کویل

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته ،شرکت واته چهار نوع کویل آبی، گازی (DX)  ، الکتریکی و بخار برای استفاده در هوا ساز تولید میکند. سطح اولیه کویل ها از تیوب های مسی بدون درز و سطح ثانویه از فین با صفحات آلومنیومی یا مسی تشکیل شده اند.

قاب

قاب کویل از طریق ریل هایی از جنس گالوانیزه به طور فلنجی در بالا و پایین در اطراف کویل نصب می شود. به منظور بای پس هوا، کویل ها به طورکشویی در جای خود نصب می شوند. برای جلوگیری از آسیب دیدگی، قسمت هدر و زانویی کویل سرمایی و گرمایی در درون کابین گذاشته می شود. اما کویل های EXT  پوششی نداشته و هدر آنها در قسمت بیرونی نصب می شود.

صفحات فین موجدار

برای مغشوش کردن هوای عبوری، همچنین به وجود آوردن سطح انتقال حرارتی بیشتر، حذف قطرات آب و عدم انتقال آن از ردیفی به ردیف دیگر استفاده می شود..

هدر و تیوب ها

تیوب ها به صورت مکانیکی به صفحات فین وصل می شوند. تیوب ها از طریق جوش به هدر ( تیوب بدون درز مسی ) وصل  میشوند. از تیوب های مسی استاندارد به ابعاد 8/5”x 8/3 , “0.025” x 0.016” برای ساخت کویل مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات

سیستم کویل به اتصالات ورودی و خروجی ، ونت هوا و درین مجهز می باشد.

تشت تخلیه

تشت تخلیه با دو لایه رنگ برای محافظت در برابر خوردگی پوشیده می شود. تشت تخلیه تمام طول و عرض کویل را در بر گرفته و عمق آن 2/11“ است.

هیتر الکتریکی

کویل الکتریکی، از المنت گرمایی با پوشش سرامیکی در تیوپ های مسی متصل به صفحات فین تشکیل شده اند و در کلیه ی  کویل های الکتریکی جعبه ترمینال و ترموستات محافظ گرما نصب شده اند.

قطره گیر

بخش کویل، مجهز به قطره گیرهای پلی پروپیلن می باشد که در صورت نیاز ، صفحات می توانند از جنس گالوانیزه یا استنلس استیل باشد.

دمپر بای پس

این دمپر در قسمت داخلی و یا خارجی برای تنظیم جریان هوا از روی کویل به کار برده میشود.

قسمت ایرواشر

ایرواشرهای تک بانک و دو بانک به ترتیب ماکزیمم کارایی اشبا ع   95% 75% را آماده میکنند. ( در سرعت 500fpm  و 30psi) هدر آب، لوله ها و نازل ها از جنس پلی پروپیلن هستند. لوورها و المیناتورهای پلاستیکی در محفظه نصب می شوند. پمپ چدنی مخزن آب در درون محفظه ایرواشر قرار دارد، که به راحتی قابل نصب است. واحد مجهز به فلوتر ویک سوئیچ کنترول سطح هم است. بدنه از پنل دوبل پلی اورتان 1و2 اینچ می باشد. برای محافظت از مخزن آب در مقابل خوردگی پوشش فایبر گلاس نیز قابل نصب است.

رطوبت زن

انواع گوناگون رطوبت زن های مورد استفاده در هواسازهای شرکت واته عبارتند از:

رطوبت زن بخار (steam grid & jacket steam grid)، رطوبت زن اسپری آب (water spray)، ایرواشر و رطوبت زن با مخزن الکتریکی

رطوبت زن Steam grid & jacket steam grid:

هر دو از جنس استنلس استیل می باشند که در jacket steam grid مخزن آکومولاتور از جنس گالوانیزه است.

رطوبت زن اسپری آب:

طول مقطع رطوبت زن اسپری آب 34inch می باشد که ماکزیمم %35 کارایی اشباع دارد. قطره گیر پلاستیکی آب همیشه بعد از رطوبت زن گذاشته می شود.

رطوبت زن با مخزن الکتریکی:

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته ،از ظرفیت 2kw تا 16kw در دسترس هستند. بدنه از ورق استنلس استیل ساخته شده است، همچنین مجهز به سوئیچ کنترل سطح حد پایین ، شناور و جعبه ترمینال می باشد. که در آخر به لوله بخار از جنس استنلس استیل متصل می شود.

جعبه مخلوط و پیش فیلتر

قسمتی که هوای برگشت به صورت یکنواخت با هم مخلوط شوند جعبه مخلوط هوا گفته می شود. که شکل های مختلفی دارند.  دو دمپر با تیغه های گوناگون برای مخلوط بهتر جریان هوا در جعبه فیلتر مورد استفاده قرار میگیرند. فیلتر های قابل شستشوی نوع تخت و v  شکل در داخل جعبه مخلوط هوا نصب میشوند.

جعبه فیلتر با فیلترهای راندمان بالا

ساختار

در این قسمت از انواع فیلتر ها با کارایی مختلف مورد استفاده قرار میگیرد.

مشخصات و ویژگی های هواسازهای شرکت واته

فیلتر ها

فیلترهای کیسه ای، و کربن اکتیووهپا و الپا در یک دامنه بسیار وسیعی در محصولات شرکت واته به کار برده می شوند.

درب های دسترسی

بیشتر قسمت ها، حداقل یک درب برای دسترسی به تجهیزات نصب می شود.

قسمت پلنیوم

محفظه ای است که برای تغییر جریان مورد استفاده قرار می گیردکه خروجی آن به طور کانال یا دمپر است.

قسمت دیفیوزر

از یک ورق فولادی گالوانیزه سوراخ شده ساخته شده است که کمک میکند جریان هوا به طور یکنواخت در سطح پخش شود. این قسمت به صورت طبیعی بعد از جعبه فن گذاشته می شود..

دمپر

ساختار دمپر هوا تیغه هایی از جنس آلومینیوم به شکل ایرفویل هستند که در قسمت مخالف هم قرار می گیرند. برای چرخش دمپر، از چرخ دنده های پلاستیکی مقاوم از جنس پلی پروپیلن مورد استفاده قرار می گیرد. و لبه های دمپر از طریق درز بندهای پلاستیکی آب بندی می شوند.

دمپر تخلیه فن

به منظورکاهش حجم هوای سیستم جهت کاهش قدرت فن از دمپرهای تخلیه فن برای فن های فوروارد مورد استفاده قرار می گیرد.

تجهیزات انتخابی

  • تابلو برق و قدرت با تجهیزات ایمنی و محافظت کامل
  • نمایشگر سنسور دما و رطوبت
  • سوئیچ اختلاف فشار
  • ترموستات درجه حرارت
  • رطوبت سنج
  • آشکار ساز جریان هوا
  • سیگنال هشدار
  • پنل با پوسته دوبل
  • فن مقاوم به خوردگی
  • فن ضد جرقه
  • فن ایرفویل
  • عایق های لاستیکی اضافی
  • پد لاستیکی ضد ارتعاش
  • پوشش فایبر گلاس برای مخزن ایرواشر
  • گیج اختلاف فشار

قطعات اضافی

  • جعبه مخلوط هوا با دو دمپر اضافی
  • جعبه مخلوط هوا و فیلتر تخت با دو دمپر اضافی
  • جعبه فیلتر تخت با یک دمپر ورودی
  • جعبه فیلتر نوع v  با یک دمپر ورودی
  • قطعه فیلتر با فیلتر کارایی بالا
  • پلنیوم
  • جعبه دیفیوزر
  • دمپر با تیغه مخالف در خروجی فن
  • برگشت هوای عمودی
  • دمپر FACE & BY PASS
  • ایرواشر با پمپ و مخزن یکپارچه
  • رطوبت زن
  • صدا گیر
نویسنده: