مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

هواساز مناسب اتاق پاک چیست

هواساز مناسب اتاق پاک چیست

آگوست 11, 2021

هواساز مناسب اتاق پاک یا اتاق تمیز شامل یک سری ویژگی های مهم و حساس است که باید رعایت شود. اتاق تمیز در واقع به یک فضا گفته می شود که سبب می شود هر نوع آلاینده و آلودگی و غبار در آن ورود نکند و به طور کلی می بایست در چنین اتاق هایی هوا و رطوبت و فشار به طور دقیق با هواساز مورد کنترل قرار بگیرد. . اتاق تمیز از نظر اندازه و همینطور سطح پیچیدگی که دارد در مدل های مختلف طراحی شده است. این اتاق برای بخش های داروسازی، دستگاه پزشکی و همینطور بیوتکنولوژی مورد استفاده قرار می گیرد و شامل یک سری فرآیندهای مهم در هوا فضا و نوری و نظامی و وزارت انرژی است.

جهت ارتباط با مشاورین ما با شماره های زیر تماس بگیرید.

هواساز مناسب اتاق پاک چیست؟

یکی از بخش های مهمی که برای هواساز اتاق پاک در نظر گرفته می شود مدل فنی آن است در واقع فنی که در آن استفاده می شود باید به روز و قابل قبول باشد.
موضوع دیگر نوع موتور استفاده شده است و در خرید و اجرای هواساز مناسب اتاق پاک باید به این نکته توجه خاصی شود.
نوع تجهیزات به کار رفته مثل رطوبت زن یا رطوبت زدا نیز در هواساز مناسب اتاق تمیز بسیار مهم است و همینطور فیلترهایی که استفاده می شود. این سیستم می بایست دارای بخش کنترل هواساز برای بررسی بهتر باشد.
جنس بدنه و هاوسینگ سیستم از دیگر مواردی است که در ارزیابی هواساز مناسب اتاق تمیز مورد توجه قرار می گیرد و باید بررسی شود. به طور کلی دو نوع فن در هواساز مناسب اتاق تمیز استفاده می شود و تفاوت اصلی فن ها در نوع کارکرد آنها و همینطور سبک حرکتی خواهد بود. فن های به کار رفته در هواساز مناسب اتاق پاک به صورت مکنده و دمنده هستند و همینطور دسته بندی آنها بر اساس مکانیسم سرمایش گرمایش نیز صورت می گیرد که ساختار بسیار خوبی دارد.

تقسیم بندی هواساز 

در ابتدای مقاله در مورد اتاق تمیز یا پاک صحبت شد و حساسیت ها و شرایط آن توضیح داده شد، اما در این بخش قرار است در خصوص هواساز مناسب اتاق پاک صحبت کنیم. هواساز مناسب اتاق تمیز یکی از مهمترین بخش های کلین روم محسوب می شود و در واقع دستگاهی بسیار مهم است که برای تهویه استفاده می شود و سبب می شود که هوا به صورت مطبوع تصفیه شود و همینطور مقدار کافی اکسیژن را به عهده می گیرد.
این سیستم در بخش های بیمارستانی به خصوص اتاق عمل و جراحی مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع هواساز

یکی از مدل های هواساز مناسب اتاق پاک، در نوع موتور با دور ثابت شوند و در واقع از موتورهای ساده ای استفاده می شوند که دور ثابتی دارند و دو بار ثابت کم و زیاد برای عملکرد سیستم ها در نظر گرفته می شود.
نوع دیگر موتورهای اینورتر یا دور متغیر هستند. بار عملکردی در این زمینه بین رنج خاصی از کمترین تا بیشترین تغییر صورت می گیرد و بر اساس درجه حرارت لازم تنظیم می شود. اینطور که مشخص است عملیات پیوسته و متداولی نیز ارزیابی می شود و دمای خروجی برای این سیستم ها به طور دقیق تری بررسی می شود و کنترل صورت می گیرد و سبب کاهش مصرف انرژی تا حد زیادی می شود.
هواساز مناسب اتاق پاک بر اساس نوع فیلتر نیز دسته می شود و مدل های کیسه ای، فایبرگلاس و همینطور فیلتر هپا برای آن طراحی شده است این فیلترها سطح اجرای خوبی دارند و شامل دسته بندی مخصوصی می شوند. از یاد نبرید که هواساز مناسب اتاق پاک می تواند ساز و کار مشخصی در بررسی های صورت گرفته داشته باشد.

هواساز مناسب اتاق پاک بر اساس رطوبت زن نیز انواع مختلفی دارد. یکی از مدل های آن رطوبت زن های بخار ساز است، مدل دیگر رطوبت زن های تبخیری بوده و در واقع نهایت رطوبت زن التراسونیک است، همینطور رطوبت زن های اسپری آب نیز برای آن ارزیابی شده است. رطوبت زن های یکه دارای نازل های رسانشی هستند نیز دیگر مواردی است که برای هواساز مناسب اتاق تمیز ارزیابی شده است و شاخص مخصوصی دارد.

هواساز مناسب اتاق پاک یک بخش کامل محسوب می شود و طراحی و ساخت آن به صورت سفارشی بوده و برای اتاق های تمیز و محیط های بحرانی اختصاص می یابد. هواساز اتاق تمیز بر اساس نیاز و اندازه مشتری در مدل های مختلف و عملکردهای خاص تهیه می شود. هواساز مناسب اتاق تمیز دارای بخش های مختلف افقی و عمودی و ال شکل است.

هواساز مناسب اتاق پاک

سیستم هایژنیک زیر مجموعه هواساز مناسب اتاق پاک

سیستم هایژنیک در واقع زیر شاخه از تجهیزات اتاق تمیز محسوب می شود و کارایی زیادی در تامین هوای تازه دارد و سبب می شود که شرایط بهینه آب و هوایی در فضا تضمین شود و همینطور جلوی بیماری های خطرناک را می گیرد.
هواساز هایژنیک مهمترین و اصلی ترین سیستم در اتاق تمیز محسوب می شود. هواساز هایژنیک بسیار مشابه با معمولی طراحی می شود، به طور کلی توانایی عمل فیلتراسیون و پاکسازی هوا را می تواند به حد 99.999 درصد برساند.
موضوعی که مطرح است اینکه تفاوت هواساز هایژنیک و معمولی در میزان تمیزی هما است و سبب می شود که تجهیزات مورد نیاز برای محیط فراهم شود. هواساز معمولی می تواند سبب تمیز شدن هوا شود هواساز هایژنیک همین میزان هوای تمیز را با درصد خلوص بیشتر از 99 درصد در نظر میگیرد از فیلترهای مخصوص استفاده شده است.
در هواساز مناسب اتاق پاک اجزای بهداشتی و سطح صاف استفاده شده است تا از رطوبت جلوگیری شود و ساختار محفظه بر اساس استانداردهای مختلف ارزیابی می شود.
همینطور تامین هوای تمیز بر اساس حجم مورد نیاز برای مکان در نظر گرفته می شود.
این دستگاه کارایی موثری در تهویه هوا دارد.

پارامترهای تعیین قیمت هواساز مناسب اتاق پاک

در راستای خرید هواساز مناسب اتاق پاک نیاز است که یک سری عواملی که روی قیمت اثر گذار هستند بررسی شود. متریال مقاوم و همینطور ورق فولاد گالوانیزه از موارد مهمی هستند که در قیمت هواساز اثر می گذارد. همینطور فولاد ضد زنگ و ورق های آلومینیومی نیز در این راستا قرار دارند. تجهیزات و ابزار دقیقی در هواساز مناسب اتاق تمیز استفاده می شود که کنترل دما و رطوبت می شود که تنظیم ویژه ای دارند و سبب تفاوت قیمت محصول با هواسازهای معمولی می شود.
همینطور در بین انواع هواساز اتاق پاک، جنسی که برای بدنه دستگاه به کار میرود بر روی قیمت اثر گذار است. مثلاً استفاده از جنس فولاد، گالوانیزه، آلومینیوم و استیل و یا فولاد ضد زنگ از موارد مهم محسوب می شود که هر یک می تواند بر روی قیمت هواساز مناسب اتاق تمیز اثر گذار باشد.

ویژگی های مهم هواساز مناسب اتاق پاک

این دستگاه به صورت عمودی و افقی طراحی شده است تا با محیط اجرا سازگار باشد. مورد تایید برای کاربردهای بهداشتی است. از سوی دیگر نظارت کافی بر روی جریان هوا دارد و دارای سیستم رطوبت گیر است. یک سری استانداردهای لازم برای آن در نظر گرفته شده است که سبب عملکرد آرام و با کیفیت می شود. درهای سرویس با پوشش های ایمنی طراحی شده اند.
دستگاه دارای فیلترینگ مرحله ای است و جنس سطوح داخلی آن از استیل است. همینطور امکان نصب سیستم های کنترلی برای آن وجود دارد و سبب می شود که بدنه خارجی از پوشش رنگ استانداردی استفاده نماید. همه این موارد بخش مهمی از مزایای هواساز مناسب اتاق تمیز محسوب می شود .

کلام آخر:

اجزای هواساز مناسب اتاق پاک

هواساز اتاق پاک دارای دمپرهای خاصی است که برای ورودی و خروجی استفاده می شود. این دستگاه یک سری پیش فیلتر دارد که برای اتاق تمیز استفاده می شود. همینطور موتور های به کار رفته نیز قوی هستند. در دستگاه کویل و الکتروموتورهایی طراحی شده است و سطح فیلتر با بازدهی متوسط ارزیابی می شود. تجهیزات کنترلی هواساز نیز در رویکرد مشخصی دنبال می شود.
اجزای به کار رفته در هواساز مناسب اتاق تمیز به صورتی هستند که سب حذف ذرات آلوده و باکتری ها می شود، این اجزا کارایی بالایی دارند و برای تهویه هوا گزینه خوبی هستند. همینطور دارای حداقل آلودگی صورتی و حداقل لرزش و ارتعاش هستند.
از سوی دیگر راندمانی که برای اتاق تمیز در نظر گرفته می شود بسیار مهم است. صرفه جویی در مصرف انرژی از مواردی است که در طراحی و اجرای هواساز دیده می شود. وضعیت توزیع هوای پاک نیز سبب می شود که این دستگاه موقعیت اجرای خوبی داشته باشد. دقت کنید که اجرای فناوری هوای پاک در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است و برای بخش های غذایی نیز استفاده می شود. موقعیت اجرای این سیستم به صورتی است که به واسطه تجهیزات خود می تواند هوای محیط را ایزوله نماید و این موضوع هم در مصرف انرژی صرفه جویی می کند و سبب می شود که توزیع هود وضعیت خوبی داشته باشد.
ظرفیت تهویه در تجهیزات بسیار مهم هستند و می بایست موقعیت اجرای آن را بررسی کرد. البته که هر یک از تجهیزات ساز و کار مخصوص به خود دارند و باید طبق اصول بی نظیری ارزیابی می شود.

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.
نویسنده: