مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

چیلر کوچک خانگی

چیلر کوچک خانگی

مارس 3, 2022
برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش با شماره های زیر تماس بگیرید.

چیلر کوچک خانگی چیست؟

چیلر کوچک خانگی، نمونه کوچک چیلر می باشد که به آن مینی چیلر آپارتمانی نیز گفته می شود. وظیفه آن این است که دمای آب را کاهش دهد و آن را به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی همانند هواساز و فن کویل پمپاژ کند. همچنین سیستم هایی مانند پکیج های گازسوز خانگی، آبگرم ایجاد می کنند و به این تجهیزات منتقل می کنند. از نظر طریقه نصب فن کندانسور، چیلر کوچک خانگی به دو دسته تقسیم می شود:

مینی چیلر آپارتمانی بالازن

مینی چیلر آپارتمانی جلوزن

نحوه عملکرد چیلر کوچک خانگی

معمولا چیلر کوچک خانگی از نوع تراکمی می باشد. این نوع چیلر با انرژی برق کار می کند. داخل آن، کندانسور و کمپرسور اسکرال و تجهیزات دیگری گذاشته می شود. آب توسط این تجهیزات تا دمای صفر درجه سرد می شود. آبی که سرد شده توسط پمپی که داخل مینی چیلر وجود دارد، به لوله های فن کویل یا هواساز پمپاژ می شود تا دمای لوله ها را کم کند. سپس هوا از روی لوله ها توسط فن رد می شود. با عبور هوا، دما کاهش می یابد و داخل ساختمان توزیع می گردد.

 برای گرمایش، نیازی به تجهیزات دیگری مانند رادیاتور و … نیازی نیست. فن کویل ها قادر به گرمایش هوا نیز هستند و همچین می توان دمای آن را کنترل کرد.

عملکرد مینی چیلر آپارتمانی بالازن و جلوزن

در صورتی که فن کندانسور مینی چیلر در کنار آن گذاشته شود به آن مینی چیلر جلوزن گفته می شود و در صورتی که فن کندانسور مینی چیلردر قسمت بالایی آن باشد، آن را مینی چیلر آپارتمانی بالازن می نامند. هر یک از این طرح ها با توجه به محل نصب انتخاب می شوند و تاثیری بر ساختار مینی چیلر ندارد.

از هر لحاظی، سیستم سرمایشی چیلرها به یکدیگر شبیه می باشند و از اجزای اصلی یکسانی شکل می گیرند. در این چرخه، گاز مبرد به طور دائم بین اجزا در حال گردش می باشد تا بتواند در اواپراتور گرمای آب را به خود جذب کند و باعث کاهش دمای آب شود و سپس این آب توسط پمپ به فن کویل پمپاژ می شود.  

چگونه بهترین مینی چیلر خانگی را انتخاب کنیم؟

سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارای تنوع زیادی هستند. برای اینکه بهترین سیستم را انتخاب کنیم ابتدا باید قیمت و مزایا و معایب آن را بسنجیم. اگر بخواهیم از چیلر کوچک خانگی استفاده کنیم باید آن را از نظر نوع کمپرسور، مصرف برق آن، نوع فن کندانسور و … بررسی کنیم و بهترین مینی چیلر خانگی را انتخاب کنیم که این کار باید توسط متخصصان این زمینه و مهندسان انجام شود.  

نویسنده: