مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

کویل بلو و گلد فین یا فین آبی و طلایی

کویل بلو و گلد فین یا فین آبی و طلایی

آگوست 21, 2023

کویل بلو و گلد فین یا فین آبی و طلایی یک نوع از سطوح منتقل کننده  حرارت در مدارهای بسته و کویلی به کار می رود که دارای صفحه ای طلایی رنگ می باشد. این صفحه‌های فلزی از مواد آلومینیوم تولید شده و نام دیگر آنها فین آلومینیومی می باشد.عمده کاربرد گلد فین در تجهیزات سرمایشی و گرمایشی می باشد که در صنایع مختلف کاربرد دارند . بیشترین کاربرد این نوع فین ها منتقل کردن گرما وحرارت در طراحی و ساخت و تولید تجهیزاتی مانند : کندانسور ، چیلر ، اواپراتورمی باشد. برخی از این تجهیزات در راستای کاهش دمای سیالات مایع و بعضی موارد به عنوان کم کردن دمای هوا استفاده می گردد.در نتیجه  فین با پوششی طایی توانسته جایگاه ویژه ای در ساخت و تولید انواع اواپراتور و کندانسور فراهم سازد. شرکت واته در قسمت تولیدات کویل خود می تواند انواع مختلفی  کویل گلد را در سایزهای 3.8/1.2/5.8/3.4 تولید نماید.

فویل طلایی آلومینیومی

انواع کویل فین طلایی و فین آبی تهویه واته

فین های طلایی در مدل‌های موجدار و شیاری ساخته می شود که این مدل ها کاربرد فراوانی در سیستم های یونیت کندانسینگ دارند. این نوع  از فین آلومینیومی دارای روکش طلایی رنگ بوده و این ویژگی به دوام و استقامت کویل کمک شایانی میکند. مدل موجدار پرکاربردترین نوع فین میباشد و بالاترین بازدهی انتقال حرارت را دارد.اما مدل شیاری اکثرا در خنک کننده‌هایی استفاده میشود که اغلب کوچکتر بوده و حجم هوای خیلی کمی در هر دقیقه از روی مبدل عبور میکند.قطر یکی از بخش‌های گوناگون انتخاب فین است که بر اساس نوع کاربرد مبدل و میزان دمای کاری کویل باید محاسبه گردد. درکارخانه واته انواع فین در ضخامت های 80 الی 220 میکرون امکان ساخت و تولید وجود دارد.

کویل بلو و گلد فین یا فین آبی و طلایی

کاربرد فین طلایی یا گلدفین چیست؟

این مدل از انواع فین پلیت به طور کلی مناسب استفاده در اواپراتورهای دی ایکس و کندانسورهای اسپلیت یا چیلر هستند تا با قرارگیری بر روی کویل کارایی  را به حداکثر برسانند. تراکمی که میتوان در سایزهای 3.8 و 5.8 تولید  نمود از 6 الی 18 فین در اینچ تعیین شده است.محاسبات و طراحی کویل به شما کمک میکند تا میزان تراکم فین را مشخص نمایید.یکی از آیتم های مهم در هنگام محاسبه فین طلایی مقدار افت فشار هوا است که می بایست با مقدار هوایی که از روی آن عبور میکند تناسب داشته باشد.از دیگر کاربردهای گلد فین میتوانیم به انواع یونیت‌های خارجی و داخلی کولر گازی اشاره نمود. در این دسته از سیستم های سرمایشی و گرمایشی خانگی و صنعتی دو دستگاه همزمان استفاده میگردد.کندانسور با استراکچر کویل خم در یونیت بیرونی و اواپراتور دی ایکس دو مرحله ای در یوینت داخلی قرار میگیرد.

مزایای استفاده فین طلایی در مقایسه با سایر فین‌ها

فین طلایی با روکش طلایی که دارد ضد رسوب میباشد و از رسوب گذاری بر روی لوله های مبدل به طور کامل جلوگیری میکند.

برای محیط های اسیدی و هوای سخت بسیار مناسب است.

همچنین دارای مقاومت بالایی می باشد.

بازدهی فراوان مناسبی برای سرما و گرما دارند.

با اسیدهای مخصوص درصد پایین قابل شستشو می باشند.

از نشست گرد و غبار و خرابی مبدل جلوگیری میکند.

نویسنده: