مقالات

به روزترین مقالات در زمینه تهویه مطبوع

لیست قیمت محصولات واته

مراحل ساخت فن کویل و هواساز

مراحل ساخت فن کویل و هواساز

ژانویه 4, 2021

ساخت فن کویل و هواساز یک سری قوانین نیاز به بررسی دارند که باید پیگیری صورت بگیرد. فن کویل ها برای دریافت آب سرد و گرم یک واحد مرکزی هستند و کار اصلی آن نیز ایجاد تهویه مطبوع و مناسب در محیط است. این کار توسط دریچه صورت می گیرد.

اطلاع از قیمت فن کویل===> لیست قیمت فن کویل

اطلاع از قیمت هواساز===> لیست قیمت هواساز

مراحل ساخت فن کویل

برای ساخت فن کویل و هواساز نیاز است یک سری شرایط بررسی شود. این دستگاه ها به طریقی ساخته می شوند که دارای ترموستات سرخود هستند و یا به واسطه یک سیم مناسب به ترموستات های کنترلی وصل می شوند. امروزه در طراحی و ساخت فن کویل از سیستم های دیجیتالی نیز استفاده می شود. این سیستم ها به صورتی کار می کنند که سبب می شود کنترل مشخصی بر روی انرژی سازه صورت بگیرد و این رویکرد کنترلی بسیار ارزشمند است.

سوالی که در خصوص ساخت فن کویل مطرح شده این است که تجهیزات سرمایشی و گرمایشی به چه صورت تامین می شود. در واقع دریچه هایی برای فن کویل ها وجود دارد که گرما یا سرما را در محیط منتقل می کنند. برای این کار در داخل دستگاه یک سری تجهیزات وجود دارد. مثلاً برای ایجاد سرما و ایجاد هوای خنک در یک محیط نیاز به چیلر است. همینطور برج خنک کننده ای وجود دارد که می تواند فرایند خنک سازی را دقیق تر دنبال نماید. موضوع دیگر در خصوص فراهم سازی گرمای مورد نیاز است و برای ایجاد گرما باید بویلر و هیتر بررسی شود. مشخص است که بویلرها دارای موقعیت مشخصی هستند و از نظر اجرایی نیز سطح قابل قبولی دارند.

در ساخت فن کویل

یک نکته مهم دیده می شود و آن هم مدیریت قدرت موتور دستگاه فن کویل است. در واقع همه راندمانی که نتیجه می شود بر اساس قدرت موتور بوده و این موضوع ارتباط مشخصی با دریچه فن کویل دارد. در واقع قدرت موتور فن ها به صورتی است که باید میزان سرعت هوای خروجی از دریچه فن کویل را به صورت گرما یا سرما کنترل نماید. اینطور که بررسی ها نشان می دهد برای تنظیم محدوده سرعت یک شیر آبی مشخصی وجود دارد. برای اینکه تنظیم در درجه های مشخصی دنبال شود دکمه های مدیوم، کم، زیاد یا خاموش نیز وجود دارد. یک بخش دارای سوئیچ مخصوصی است که می تواند کنترل روشن و خاموش بودن و کم و زیاد بودن را برعهده بگیرد.

قدرت موتور فن کویل

در ساخت فن کویل موتور فن بسیار مهم است معمولاً موتور فن از نوع AC است به طوری که خازن ها از نوع اسپیلت بوده و موقعیت اجرایی خاص خود را دارند. اینطور که بررسی ها نشان می دهد این موتورها بر اساس تکنولوژی های روز دنیا از نوع DC نیز طراحی شده اند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند. این موتورها به صورتی کار می کنند ک سبب صرفه جویی قابل توجهی در انرژی هستند. البته که موقعیت موتورها رونق بیشتری به نسبت قبل داشته و توانسته از نظر کارکرد نیز بهبود داشته باشد.

طراحی و ساخت هواساز

هواساز دستگاهی است که وظیفه اصلی آن هوای مناسب و تهویه مطبوع است. این دستگاه می تواند گرمایش و سرمایش در محیط های مختلف فراهم سازد. به طور کلی طراحی و ساخت هواساز بر اساس نوع ساختمان و سالن و وضعیت سوله ها ارزیابی می شود. ظرفیت هواساز و سایر ویژگی های آن اهمیت زیادی دارد. ساخت هواساز برای مکان های عمومی مثل رستوران ها و مساجد نیز امکانپذیر است. این دستگاه برای مکان های تجاری و هتل ها و کارخانه ها نیز استفاده می شود و موقعیت اجرای آن ایجاد سرمایش و گرمایش و هوای تازه است.

عملکرد هواساز به صورتی است که هوای تازه را با هوای داخلی محیط ترکیب می کند و از یک سیستم کنترل استفاده شده است تا تنظیم مورد نیاز انجام شود. اینطور که مشخص است هوای مطبوعی که از دریچه های دستگاه وارد می شود تصفیه شده و قابلیت اجرای خوبی دارد.

طراحی و ساخت هواساز رویکرد خاص خود را دارد. این دستگاه بخش های مختلفی دارد. یکی از این قسمت ها فن دستگاه هواساز است. این فن سبب می شود که هوا به نقاط مختلف پخش شود. در قن یک فیلتراسیون وجود دارد که هم به صورت فلزی و هم کیسه ای طراحی شده است. البته که برای ساخت هواساز نیاز است یک سری اجزای دیگر نیز بررسی شود. مثلا کویل های سرمایشی و گرمایشی بسیار مهم هستند. دستگاه شامل محفظه مکش و رطوبت زن است و همه این موارد در طراحی و ساخت هواساز اجرا می شود.

دستگاه های هواساز متناسب با محیطی که قرار است در آن نصب شود بررسی می شود. عملکرد دستگاه و همینطور شکل ظاهری آن از نظر نوع دستگاه بررسی می شود. اینطور که مشخص است ساخت هواساز عمودی و افقی وجه اشتراک زیادی دارد اما یک سری پارامتر ها با هم فرق می کند. هواسازهای خانگی و صنعتی موقعیت خاص خود را دارند. برخی از هواسازها به صورت منطقه ای و چند منطقه ای طراحی می شوند. دسته بندی دیگری برای هواسازها وجود دارد که بستگی به مکان مورد نظر دارد.

ساخت هواساز بیمارستانی

مراحل ساخت هواساز بیمارستانی با حساسیت بیشتری همراه است. این دستگاه فیلتراسیون مخصوص و پیشرفته تری دارد. این مدل از دستگاه ها اغلب مشهور به هواساز هایژنیک یا بهداشتی هستند. طراحی و ساخت این دستگاه ها در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها دیده می شود. طراحی و ساخت دستگاه ها به صورتی است که سبب می شود ذرات معلق و میکروب و همینطور مواد بیماری زا در این مکان ها پراکنده نشوند. ارزیابی ها نشان داده است. موقعیت طراحی و ساخت این دستگاه باید از نظر تیم بهداشتی تایید شود.

یک تفاوت بسیار مهم در ساخت هواساز بیمارستانی با سایر هواسازها دیده می شود و آن هم به این صورت است که هوای وارد شده به این دستگاه ها اغلب از سه نوع فیلتر عبور می کنند. اولین فیلتری که برای آن استفاده می شود از نوع فلزی توری است که در واقع وظیفه دارد تا از عبور مواد آلاینده درشت جلوگیری نماید. گزینه دیگر مدل فیلتری کیسه ای است و سبب می شود که اکثر آلودگی ها را در جای خود نگه دارد و تصفیه خوبی انجام دهد و گزینه بعدی نیز فیلترهای هپا و اولپا است. اینطور که مشخص است پس از سومین فیلتر در حدود 99/99 درصد پاکسازی صورت می گیرد.

در ادامه:

برای طراحی و ساخت هواساز بیمارستانی نیاز است که حساسیت و دقت بالایی به کار گرفته شود و این عملیات مطابق با استاندارد های روز ارزیابی می شود و بر اساس پروژه های مختلف نیز انجام می شود.

برای تولید انواع هواساز بیمارستانی نیاز است که بدنه داخلی به دقت انتخاب شود و از جنس ورق های استیل یا آلومینیوم باشد. البته که جنس بدنه داخلی نیز بسیار مهم است و فیلترها باید مشخص شوند. اینطور که مشخص است این محصولات بر اساس نیاز و سفارش مشتری ارزیابی می شود.  به طور کلی در ساخت هواساز درزبندی و هوابندی درب ها بسیار مهم است نوع درزبندی باید به صورتی باشد که عبور و مرور هوا تا حد زیادی مدیریت شود. همینطور بخشی که برای کف دستگاه استفاده می شود نیاز به بازبینی دارد. یک نکته دیگر پانل هایی است که در ساخت هواساز استفاده می شود. این پانل ها اغلب ابعاد مهندسی مخصوص به خود دارند. البته که نوع پانل ها باید مدنظر قرار بگیرد.

ساخت هواساز و محاسبه ظرفیت آن

در ساخت هواساز آنچه بسیار مهم است محاسبه ظرفیت آن است. اینکه هواساز بر چه اساسی ساخته شده است و قرار است برای چه محیطی اجرای کافی داشته باشد. مثلاً ساخت هواساز برای محیط های صنعتی به صورتی است که پروتکل بررسی هوای مطلوب باید مشخص شود. وپاکی و میزان رطوبت هوا در این جریان قابل قبول است. محیط های بزرگ صنعتی نیاز به سیستم هایی دارند که از نظر تهویه بسیار مطلوب باشند و این موضوع برای پرسنل بسیار مهم است. دقت شود که میزان دما و رطوبت مشخصی برای ساخت هواساز صنعتی دیده می شود.

یک نکته دیگر که اهمیت زیادی دارد اینکه هواسازها اغلب باید از نظر هوادهی تعیین مقدار شوند. تعیین مقدار به این معنی که نوع هوادهی ثابت باشد و یا وضعیت متغیری داشته باشد.

بررسی مقدار هوای خروجی در ساخت هواساز

ساخت فن کویل و هواساز در یک مسیر مشخص دنبال می شود اما آنچه که بسیار مهم است اینکه مقدار خروجی هوای تازه باید به حدی برسد که مساحت پروژه را در بر بگیرد. مساحت به معنی فضای اجرا و همینطور افرادی که در این مجموعه کار می کنند.

محاسبه های صورت گرفته برای ظرفیت هواسازها بسیار مهم است. اینکه نوع هواساز بر اساس موقعیت ظرفیتی که دارد تغییر کند. موضوع دیگر که باید به آن دقت شود دبی آب در حال گردش است. این دبی که برای هر محیط با محیط دیگر فرق دارد بسیار با هم فرق می کند و از سوی دیگر وضعیت افت فشار فن نیز بررسی می شود.

محاسبات صورت گرفته برای هواسازها به قدری است که می تواند بر روی راندمان انرژی نهایی نیز تاثیرات زیادی بگذارد. یک نکته مهم را مدنظر داشته باشید که هر نوع هواساز بر اساس موقعیت قدرتی که دارد تعیین قیمت می شود. قیمت فن کویل و قیمت هواساز بر اساس سبک ساخت آن است.

دریافت قیمت هواساز ===> لیست قیمت هواساز

دریافت قیمت فن کویل ===> لیست قیمت فن کویل

برای استعلام قیمت انواع دستگاه های تهویه و انتخاب بهترین دستگاه مطابق شرایط پروژه خود با مهندسین ما تماس بگیرید.

نویسنده: